You are currently viewing مزیت بازسازی پنجره قدیمی

مزیت بازسازی پنجره قدیمی

همانطور که به صورت مختصر به آن اشاره شد بازسازی پنجره قدیمی مزیت بازسازی پنجره قدیمی مهم و اساسی را برای شما به همراه خواهد داشت. مهمترین این مزیت های صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از آن می باشد. اما در ادامه به دیگر مزیت های تعویض یا بازسازی پنجره خواهیم پرداخت.

 مقاومت در برابر زلزله و مزیت بازسازی پنجره قدیمی

همانطور که مستحضرید در نکاتی که هنگام زلزله باید رعایت شود و همیشه به ما گوشزد می شود دوری از پنجره های شیشه ای محیط می باشد. علت این توصیه آسیب پذیرتر بودن پنجره ها به نسبت سایر قسمت ها می باشد. پنجره های قدیمی هیچگونه تضمینی در برابر مقاومت در مقابل فشار های ناشی از زمین لرزه یا زلزله را ندارند. این در صورتی است که پنجره های دوجداره مخصوصاً پنجره آلومینیومی ترمال بریک با توجه به دوجداره بودن و طراحی منحصر به فرد خود مقاومت خوبی در مقابل زلزله خواهد داشت. همین امر می تواند یکی از مزیت های بازسازی پنجره قدیمی به شمار برود و از دیگر پارامتر هایی به شمار برود که می تواند فرد را مجاب به تعویض یا بازسازی پنجره های قدیمی خود کند.

عایقبندی صوتی و مزیت بازسازی پنجره قدیمی

از دیگر مواردی که در رابطه با مزیت های بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توان به آن اشاره داشت عایقبندی صوتی می باشد. در واقع پنجره های قدیمی همانطور که مسحضرید با توجه به تکجداره بودن و طراحی نادرست عایق صوتی بسیار ضعیفی دارند. این مورد برای بسیاری از افرادی که در مکان های شلوغ سکونت داشته و از آلودگی صوتی رنج می برند بسیار اهمیت داشته و در برخی از موارد یکی از اصلی ترین دلایلشان برای بازسازی پنجره های خود همین امر می باشد. با تزریق فوم به برخی از قسمت های فریم قدیمی، عایقبندی این قسمت تقویت و با استفاده از پنجره آلومینیومی دوجداره ای که جایگزین می شود، دیگر آلودگی صوتی وجود نخواهد داشت. همین امر نیز موجب می شود تا بسیاری از افراد ترغیب شوند تا برای پنجره ها قدیمی خود بازسازی و جایگزینی پنجره آلومینیومی ترمال بریک را در نظر بگیرند.

عدم تخریب دیوار های مجاور

یکی از نگرانی هایی که اغلب افراد قبل از تصمیم برای بازسازی پنجره های قدیمی خود دارند، در رابطه با تخریب دیوار های مجاور پنجره ها می باشد. اما همانطور که اشاره شد جای هیچ نگرانی نبوده و می توانید با خیال آسوده اقدام به بازسازی پنجره های خود کنید، چرا که این نوع عملیات هیچگونه تخریبی را به همراه نخواهد داشت و تمامی عملیات در اسرع وقت بدون هیچگونه تخریب صورت می گیرد. همانطور که در بالا نیز توضیحاتی در این رابطه خدمت شما ارائه شد بعد از خارج شدن شیشه و لنگه ها از فریم اصلی، اقدام به برش دور تا دور فریم می شود. بنابراین این یکی از مزیت های بازسازی پنجره ها به شمار می رود چرا که هیچگونه بنایی، نقاشی یا گچکاری را به همراه نخواهد داشت.

نصب پنجره های دوجداره در اسرع وقت

از دیگر مزیت های بازسازی پنجره قدیمی که اشاره ای کوتاه در پاراگراف های قبلی به آن شد انجام عملیات بازسازی در اسرع وقت می باشد. در واقع بازسازی به صورت موازی و در کمترین زمان صورت میگیرد به صورتی که بعد از برش و خارج کردن پنجره قدیمی، پنجره های جدید در جای خود قرار گرفته و با استفاده از پیچ های مخصوص در جای خود محکم و درزگیری با استفاده از فوم های مخصوص خواهند شد. همین امر موجب می باشد تا عملیات از سرعت بالایی برخوردار باشد و پنجره ها در زمان کوتاهی بازسازی یا تعویض شوند که خود یک مزیت مهم برای بسیاری از افراد به شمار می رود.

نکته پایانی در مورد بازسازی پنجره قدیمی

نکته ای که در این رابطه لازم است تا به آن اشاره کنیم این مورد است که پنجره آلومینیومی بعد از برش خوردن پنجره قدیمی بلافاصله جایگزین خواهند شد. همین امر باعث می شود تا هیچ اختلالی در زندگی روزمره خانه یا شرکت و هرجای دیگری به ایجاد نشود. در واقع این امر اهمیت خود را در زمستان نشان می دهد، زمانی که هوای بیرون از محیط پایین بوده و هوای داخل محیط از دمای مطلوبی برخوردار است، در صورتی که مدت زمان بین برش و جایگزین کردن پنجره های جدید طولانی شود می تواند شرایط را کمی سخت کند. که به لطف فرایند سریع در این رابطه هیچگونه اختلالی در شرایط محیط داخل حین بازسازی پنجره قدیمی رخ نخواهد داد.