You are currently viewing عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی

عوامل موثر بر قیمت پنجره آلومینیومی

همانطور که مستحضرید امروزه همه به دنبال بازسازی پنجره قدیمی یا تعویض پنجره های قدیمی خود و جایگزین کردن پنجره های دوجداره آلومینیومی و … هستند. علت این امر نیز بالا رفتن هزینه های ناشی از مصرف انرژی و به صورت کلی صرفه جویی در مصرف و هزینه های مربوط به آن می باشد. از اینرو همه به دنبال جایگزین کردن پنجره هایی با کیفیت و کارایی عالی به جای پنجره های قدیمی خود هستند. نکته ای که در اینجا لازم است تا به آن اشاره داشته باشیم و در کنار کیفیت، کارایی و زیبایی پنجره ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، قیمت نهایی برای بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره دوجداره به جای آن می باشد. در ادامه به عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی خواهیم پرداخت تا ضمن بالا رفتن اطلاعاتتان در این زمینه بتوانید با آگاهی بیشتری اقدام به بازسازی یا تعویض پنجره های قدیمی خود کنید.

قبل از اینکه عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی را بررسی کنیم باید نکاتی در رابطه با پنجره آلومینیومی ترمال بریک خدمت شما عرض کنیم. به صورت کلی پنجره آلومینیومی از دیرباز به خاطر خصوصیات منحصر به فرد و خوبی که به همراه داشت برای درب و پنجره های مکان های مختلف مورد مصرف قرار میگرفت. مقاومت بالا در مقابل رطوبت و زنگ زدگی، سبک بودن، استقامت بالا به نسبت وزن پایین و … از ویژگی هایی بود که باعث می شد افراد به سمت استفاده از این نوع متریال درب و پنجره بروند. اما مشکلی در گذشته با این نوع درب و پنجره وجود داشت عدم عایقبندی مناسب بود. در رابطه با عایقبندی این نوع درب و پنجره لازم است بگوییم که پنجره آلومینیومی نرمال یا پنجره آلومینیومی ترمال بریک با توجه به طراحی جدید و کاربردی و استانداردی که برای آنها در نظر گرفته شده امروزه بسیار مورد مصرف قرار گرفته و از محبوبیت خوبی نیز برخوردار می باشد.

ترمال بریک یا نرمال

یکی از عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی انتخاب نوع پروفیل می باشد. پروفیل آلومینیومی دو نوع نرمال و ترمال بریک داشته که نوع ترمال بریک از هزینه بیشتری برخوردار است اما با توجه به طراحی پیچیده تر، عایقبندی بهتری به همراه خواهد داشت. این نوع پنجره های آلومینیومی همانطور که خدمت شما در مقاله های قبلی مطالبی مفصل راجب آن ارائه شد، تفاوت و عملکرد های متفاوتی به واسطه طراحی خود دارند. استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک مزایای بیشتری نسبت به نوع نرمال این نوع متریال درب و پنجره دوجداره دارد که در هزینه نهایی نیز بهای بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

تعداد چنبر یا حفره ها

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی ، تعداد چنبر یا حفره های داخل پروفیل می باشد. به صورت کلی پروفیل های آلومینیومی که به جهت بازسازی پنجره قدیمی یا تعویض آنها مورد استفاده قرار میگیرد به صورت میانگین شامل 3 تا 7 حفره یا چنبر می باشد. تعداد این حفره یا چنبر ها در قیمت موثر بوده و یکی از پارامتر هایی به شمار می رود که تاثیر مستقیم بر هزینه یا قیمت نهایی دارد.

شکل و کاربرد پروفیل آلومینیومی

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با قیمت پنجره آلومینیومی به خصوص پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توان به آن اشاره داشت، شکل و کاربرد آن می باشد. در واقع این نوع درب و پنجره دوجداره یا سه جداره به سه دسته کلی تقسیم می شوند که هر یک از این نوع پروفیل ها در بازه قیمتی مشخصی قرار میگیرند.

پروفیل آلومینیومی کشویی

پروفیل آلومینیومی کشویی؛ همانطور که در مقالات قبلی نیز توضیحات مفصل و کاملی خدمت شما ارائه کردیم مزیت های خاص خود را دارد. این مزیت ها که به واسطه طراحی خاص و کاربردی به وجود آمده و در قیمت نهایی نیز تاثیر مستقیم دارد. بسته به انتظار و شرایطی که مد نظرتان است، می توانید مدل های مختلفی از این نوع پنجره آلومینیومی را انتخاب کنید. این نوع پروفیل پنجره دو نوع؛ دو طرف بازشو و یک طرف بازشو داشته که بسته به نیاز یا ابعادی که وجود دارد قابل تغییر می باشد و به تبع آن قیمت نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.

پروفیل ساش یا لنگه؛ این نوع پروفیل نیز در دسته پنجره آلومینیومی قرار میگیرد که به دو نوع دو دسته؛ (بازشو رو به داخل و بیرون) تقسیم می شود. همانطور که مستحضرید این نوع بازشو ها در پنجره های دوجداره آلومینیومی نیز به نسبت سایر مدل ها از جمله پر مصرف ها به شمار می رود.

مدل مولین؛ مدل مولین به دو صورت عمودی و افقی و به عنوان ستونی داخل چهارچوب در نظر گرفته می شود که این مدل نیز شامل دو دسته ثابت و متحرک خواهد شد. این مدل نیز همانند سایر مدل های این نوع درب و پنجره دوجداره بسته به نوع نیاز و انتظاراتی که از پنجره ها می رود مورد مصرف قرار می گیرد.

نکته: هرکدام از این نوع پنجره آلومینیومی می تواند در امر بازسازی پنجره قدیمی انتخابی درست و مطمئن باشد. نکته ای که به آن اشاره شد این بود که انتخاب هر یک از این نوع پنجره ها بسته به شرایط و انتظارات و مکانی که برای آن در نظر گرفته می باشد متغیر بوده و با توجه به خصوصیات، وزن، یراق آلات، تعداد، نوع طراحی و شیشه ای که در آن استفاده می شود از قیمت متفاوتی برخوردار بوده و تمامی این موارد می تواند از جمله عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی به شمار بیاید.

ابعاد، شکل و وزن پروفیل

ابعاد و وزن پروفیل نیز همانطور که به آن اشاره ای کوتاه داشتیم در قیمت نهایی پنجره ها بی تاثیر نبوده و می تواند تاثیر بسزایی بر قیمت آن ها مخصوصاً در تعداد بالا داشته باشد. نکته ای که در رابطه با ابعاد و وزن پروفیل ها لازم است تا به آن اشاره شود غیر استاندارد یا نامتعارف بودن یا استاندارد و متعارف بودن آنها می باشد. در صورتی که ابعاد و شکل پنجره آلومینیومی که در نظر گرفته می شود تاثیر مستقیم بر قیمت پروفیل و یکی از عوامل مهم و اساسی در تعیین قیمت نهایی می باشد. فرم های نامتعارف مثل دایره ای یا چند ضلعی با ابعادی خاص قیمت بالاتری به نسبت پنجره هایی با ابعاد استاندارد دارد.

ابزار آلات و یراق آلات

استفاده از پنجره آلومینیومی برای مصارف معمول یا بازسازی پنجره قدیمی نیازمند ابزارآلات و یراق آلات مخصوص و مشخصی می باشد. هر کدام از انواع پنجره آلومینیومی نیازمند یراق آلات و ابزار آلات مخصوص به خود می باشد و به همین منظور قیمت با توجه به نوع یراق آلات متغیر خواهد بود. این موضوع در رابطه با هر دو نوع پروفیل پنجره آلومینیومی، نرمال و پنجره آلومینیومی ترمال بریک صدق می کند و تنها با توجه به نوع و مدلی که انتخاب می شود هزینه نهایی آن تغییر خواهد کرد. بنابراین ابزار آلات و یراق آلات مصرفی از عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی به شمار می رود.

یراق آلات نقش های گوناگونی در پنجره دوجداره آلومینیومی ایفا می کنند که یکی از این نقش ها بحث امنیت در باز و بسته شدن لنگه ها می باشد. لولا، دستگیره و … همگی جزو یراق آلات مصرفی در پنجره به شمار می روند که با توجه مدل و نوع بازشو از بین مدل های مختلف انتخاب، نصب و اجرا می شوند. یراق آلاتی نظیر دستگیره نوع و کیفیت های مختلف با قیمت های متفاوتی را شامل می شوند. انتخاب یراق آلات با کیفیت بدیهی است که هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهند داشت و هزینه بازسازی پنجره قدیمی یا حتی استفاده در ساختمان نوساز را برای شما افزایش خواهد داد. نکته ای که در رابطه با کیفیت و هزینه یراق آلات مصرفی لازم است تا به آن اشاره کنیم این است که هرچه کیفیت بالاتر باشد احتمال شکستگی، گیر کردن و سایر مشکلاتی نظیر این موارد تا حد قابل توجهی پایین می آید. همین امر در دراز مدت از نظر صرفه اقتصادی بسیار به نفع شما خواهد بود و دیگر احتیاج به تعمیر یا تعویض های پی در پی نخواهد بود.

نصب و اجرا

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی می توان به نصب و اجرا اشاره کرد. متخصصین با توجه به کارشناسی های قبل و محاسبه اندازه ها و …، تخمین حدودی از قیمت نصب و اجرا و کلیه هزینه های مربوط به آن را خدمت شما عزیزان عرض خواهند کرد. اما در برخی از موارد تغییرات در شرایط و … باعث می شود تا هزینه نصب و اجرا در موارد عادی یا بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره آلومینیومی دستخوش تغییراتی شود.

نرخ ارز

همانطور که مستحضر هستید برخی یراق آلات و سایر بخش های پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال وارداتی بوده و قیمت آنها با نرخ ارز رابطه مستقیم دارد. از اینرو یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی ، نرخ ارز می باشد. برخی از یراق آلات مصرفی در پنجره های آلومینیومی از برند های معتبر خارجی بوده که باعث می شود تا قیمت آنها با توجه به شرایط کنونی به صورت روزانه محاسبه شود. بنابراین در رابطه با تهیه پنجره های دوجداره آلومینیومی این مورد نیز در قیمت نهایی بی تاثیر نبوده و باید به آن توجه داشت.

سخن آخر

در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی و نکاتی موثر در رابطه با قیمت بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره آلومینیومی ، اشاره شد. نکته ای که در رابطه با عنوان این مقاله و به صورت کلی هزینه نهایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا نرمال باید به آن اشاره داشت، ناشخص و دقیق نبودن قیمت ها تا لحظه آخر است.

با توجه به پارامتر هایی که در این رابطه خدمت شما عرض شد و شرایط نرخ ارز و … نمی توان به صورت قطعی قیمت را عرض کرد. باید متخصصین ما در محل حاضر شوند و با بررسی و مدنظر قرار دادن انتظارات، شرایط و بودجه شما نوع بازشو، فریم، یراق آلات و … را مشخص کنند و بعد از بررسی های لازم قیمت نهایی را خدمت شما عرض کنند.

در آخر به عنوان مروری بر عوامل موثر بر قیمت پنجره های آلومینیومی می توان به این موارد اشاره داشت؛ نوع پروفیل ( پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا نرمال)، نوع رنگ مصرفی بر روی پروفیل آلومینیومی ( پودری، آنادایزینگ، دکورال )، نوع یراق آلات مصرفی ( لولایی، کشویی و … )، شیشه مصرفی ( تکجداره، دوجداره، سه جداره، سکوریت، رنگی و … )، هزینه های مربوط به آهنگری در پروژه هایی که در آن بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره آلومینیومی انجام می شود، هزینه ملزومات، اجرت نصب، مواد مصرفی و … که در آخر بر روی فاکتور درج شده و توسط تکنسین به شما اعلام می شود. مواردی که به آن اشاره شد، پارامتر هایی به شمار می رود که بر روی قیمت نهایی تاثیر گذاشته و باید مورد توجه واقع شود.