You are currently viewing بازسازی پنجره قدیمی

بازسازی پنجره قدیمی

امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه های ناشی از مصرف انرژی و با توجه به بحران های مربوط به مصرف انرژی، اکثراً در تلاش اند تا بتوانند تا جای ممکن هم در مصرف انرژی و هزینه هایی ناشی از آن صرفه جویی کنند. بازسازی پنجره قدیمی و بازسازی پنجره دوجداره یکی از راه حل هایی به شمار می رود که می تواند تا حد قابل توجهی مصرف انرژی ها را پایین بیاورد. همانطور که مستحضرید پنجره های قدیمی با توجه به ساختاری که دارند گرما و سرما را از محیط داخل به بیرون یا بالعکس انتقال می دهند و همین امر موجب می شود تا برای سرد یا گرم نگه داشتن محیط داخل نیاز به مصرف انرژی بیشتری باشد.

این امر همانطور که اشاره شد مصرف انرژی را بالاتر خواهد بود و به تبع آن هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت. از اینرو بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره های دوجداره آلومینیومی می تواند یک راه حل مناسب برای حل این مشکل به شمار بیاید. همچنین پنجره های قدیمی علاوه بر ضعف در عایقبندی حرارتی از نظر عایقبندی صوتی نیز ضعف هایی داشته که این امر با بازسازی یا تعویض پنجره های قدیمی و جایگزین کردن پنجره های دوجداره آلومینیومی قابل جبران خواهد بود.

نحوه بازسازی دوجداره

در رابطه با نحوه بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره های آلومینیومی لازم است تا به این نکته اشاره کنیم که، هیچگونه تخریبی در کار نبوده و احتیاج به بنایی، گچ کاری و … نخواهد بود. این عملیات تنها با بریدن فریم اصلی و جایگزین کردن فریم جدید صورت میگرد. نکته ای که در رابطه با این موضوع وجود داشته و لازم است تا به آن پرداخته شود نگرانی های برخی از شما عزیزان در رابطه با مشخص شدن فریم قدیمی بعد از نصب و اجرا پنجره های جدید می باشد. در رابطه با این موضوع باید گفت که با توجه به استفاده از پروفیل های مخصوص بازسازی و پوشاندن تمامی قسمت های قدیمی برش خورده جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

مراحل کار به این صورت است؛ ابتدا شیشه های پنجره ها خارج می شود، در مرحله بعد لنگه های بازشو خارج می شود و به صورت کامل از فریم پنجره ها جدا خواهند شد. بعد از این مراحل شیشه های سایر قسمت ها نیز خارج خواهد شد و تنها فریم اصلی پنجره قدیمی باقی می ماند. فریم اصلی را به میزانی که لازم است دور تا دور برش خواهند داد و تنها بخش کوچکی از آن باقی می ماند. با استفاده از فریم آلومینیومی مخصوص بازسازی که برای این موارد در نظر گرفته می شود قسمت های دور تا دور را به فریم پیچ می کنند.

اقدامات لازم جهت بازسازی پنجره قدیمی با دوجداره

برای بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره های آلومینیومی برای تسریع در روند کار و جلوگیری از بروز اختلال در روند بازسازی لازم است تا یکسری از نکات را در نظر داشته باشیم. قبل از هرچیز برای اینکه روند کار با سرعت بیشتری پیش برود و زمان متخصصین در راستای باز کردن شیشه ها هدر نرود، می توانید خودتان با باز کردن پیچ های جداره داخلی پنجره قدیمی، یکی پس از دیگری شیشه ها را از از قاب خود خارج کنید. زمانی که شیشه ها را خارج کنید روند بازسازی با سرعت بیشتری جلو خواهد رفت.

بعد از انجام این کار در صورتی که آشنایی با چگونه خارج کردن لنگه ها داشته باشید می توانید لنگه های بازشو را از پنجره قدیمی خود خارج کنید. بعد از اینکه این کار ها صورت گرفت، تا شعاع 1.5 تا 2 متری پنجره را تمیز و خلوت کنید. سعی کنید تمامی وسایل، پرده و … را از اطراف پنجره ها بردارید تا در روند بازسازی مشکلی ایجاد نشود. همچنین مسیر هایی که متخصصین از آنجا رفت آمد خواهند داشت را خالی بگذارید تا روند کار با سرعت بالاتری جلو برود و در صورتی که وسایلی دور تر از پنجره دارید می توانید روی آنها را با چیزی بپوشانید تا گرد و خاک هایی که هنگام برش و سوراخکاری ایجاد می شود بر روی وسایلتان نشیند.

نکات مهم در رابطه با قیمت بازسازی پنجره قدیمی

در بالا به روند و اقدامات لازم جهت بازسازی پنجره قدیمی اشاره شد اما در این بخش می خواهیم به یکسری از نکات دیگری در این زمینه اشاره کنیم که بهتر است آنها را در نظر داشته باشید تا کار در بهترین و استاندارد ترین حالت خود جلو برود. محاسبه ی دقیق اندازه پنجره ها یکی از مهمترین نکاتی به شمار می رود که در این زمینه باید در نظر داشت. توجه داشته باشید زمانی که در رابطه با این امر با متخصصین ما در تماس باشید جهت بازدید و کارشناسی در محل حاضر خواهند شد. اما در صورتی قصد دارید تا خودتان اندازه های پنجره ها را محاسبه کنید می توانید با استفاده از نرم افزار های مخصوص و دقیق این کار را انجام دهید.

این نرم افزار ها با توجه به ابعاد و اندازه هایی که به عنوان اطلاعات اولیه در اختیارشان قرار می دهید به صورت کاملاً دقیق و اصولی اندازه پنجره را محاسبه خواهند کرد. برای اندازه گرفتن پنجره هایی با الگو هایی خاص لازم است تا حتماً یا از کارشناسان ما و یا از نرم افزار های دقیق و استاندارد استفاده کنید. چرا که در صورت بروز کوچکترین خطا در محاسبه اندازه ممکن است منجر به تخریب بخش هایی از دیوار شود. در برخی از موارد نیز در عایقبندی در و پنجره ها تاثیر مستقیم خواهد داشت و عایقبندی این قسمت ها را دچار اختلال خواهند کرد و نتیجه مناسبی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

  • سخن آخر

در این مقاله به بازسازی پنجره قدیمی پرداختیم و نکات مربوط به آن را به صورت کوتاه، مختصر و مفید خدمت شما عزیزان عرض کردیم. اما در صورتی که لازم دانستید و تصمیم خود را در رابطه با بازسازی پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره آلومینیومی گرفتید می توانید با متخصصین ما در تماس باشد. در صورت تماس با متخصصین ما و توضیح دادن شرایط، انتظارات و … کارشناس تیم ما در محل برای کارشناسی و تعیین تعداد پنجره ها، نوع پروفیل، تعداد بازشو ها، نوع بازشو ها و …. حاضر خواهد شد و بعد از دریافت تاییدیه از سمت شما برای نصب در تاریخی که مشخص می شود در محل حاض خواهند شد. بازسازی یا تعویض پنجره های قدیمی مزیت های فراوانی داشته که در دراز مدت با توجه به کاهش هزینه هایی که برای شما به همراه دارد می تواند به عنوان یک سرمایه گذار بلند مدت به شمار برود و درهزینه های روزمره شما نیز صرفه جویی هایی را به همراه داشته باشد.