You are currently viewing مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی

مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی

همانطور که مستحضر هستید امروزه با توجه به دریافتن ارزش انرژی هایی نظیر برق و گاز و … ، افرادی که قصد بازسازی یا تعویض پنجره های قدیمی خود را داشته یا در حال ساخت و ساز هستند، همواره در تلاش اند تا اتلاف انرژی را به حداقل برسانند. در این مطلب تصمیم داریم تا در مورد مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی سخن بگوییم.

به حداقل رساندن انرژی مصرفی می تواند از روش های مختلفی صورت بگیرد که یکی از اصلی ترین و موثر روش ها استفاده از درب و پنجره های عایق می باشد. پنجره آلومینیومی دوجداره یا سه جداره، نرمال و ترمال بریک از ویژگی های خاصی در بین سایر پنجره ها برخوردار می باشند.

از اینرو بسیاری از افراد سعی می کنند تا با استفاده از این نوع متریال یعنی پنجره های آلومینیومی نرمال یا ترمال بریک علاوه بر صرفه جویی در انرژی و هزینه های ناشی از آن از دیگر مزیت ها و برتری های این نوع محصول در مقایسه با سایر متریال ها بهره مند شوند. در این مقاله قصد داریم تا به یکی از انواع پنجره آلومینیومی، نوع کشویی یا ریلی آن بپردازیم و مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی را برای شما عزیزانی که قصد بازسازی پنجره های قدیمی خود را دارید به صورت کامل شرح دهیم تا بتوانید با توجه به این اطلاعات محصول مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید.

یکی از اصلی ترین ویژگی های پنجره های آلومینیومی کشویی مناسب بودن آن برای مکان هایی که دارای محدودیت فضا هستند، می باشد. پنجره های آلومینیومی کشویی از پر فروش ترین ها و پر تقاضا ترین نوع پنجره های آلومینیومی محسوب می شود و دو نوع؛ یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو را شامل می شود. باز و بسته شدن این نوع پنجره ها با استفاده از غلطک هایی که بین پروفیل قاب و متحرک ( لنگه بازشو ) تعبیه شده است، صورت گرفته و با توجه به طراحی که در زیر لنگه های متحرک و برای قاب ثابت در نظرگرفته شده و به این ترتیب باز و بسته شدن لنگه های بازشو با سهولت انجام می شود.

مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی

انواع پنجره آلومینیومی کشویی

همانطور که در بالا توضیحات مختصری در رابطه با مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی خدمت شما ارائه کردیم. این نوع پنجره ها به دو نوع؛ یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو تقسیم بندی می شوند. همانطور که از  نام پنجره آلومینیومی یک لنگه بازشو مشخص است تنها یکی از لنگه ها یا به سمت راست و یا به سمت چپ حرکت میکند. با توجه به قابلیتی که پنجره های آلومینیومی کشویی دارند و می توان هر دو لنگه آن را به صورت جداگانه باز و بسته کرد، در صورتی که احتیاج به فضای بیشتری برای استفاده از محیط بیرون پنجره و گردش هوای بهتر دارید گزینه ی مناسبی به شمار می رود.

انتخاب یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو کاملاً بسته به سلیقه و احتیاج فرد دارد و تنها تفاوت آنها همانطور که اشاره شد فضای بیشتر برای دسترسی به فضای بیرون از پنجره و گردش هوای بیشتر می باشد. نکته ای که در رابطه با اندازه عرض بازشو ها لازم است تا به آن اشاره داشته باشیم این است که باید نسبت ارتفاع به عرض باز شو ها حدود یک سوم باشد. در صورتی که عرض یک سوم ارتفاع پنجره نباشد امکان از ریل خارج شدن لنگه های بازشو ها وجود خواهد داشت. برای تمیز کاری نیز می توانید با گرفتن دو طرف لنگه بازشو و کشیدن آن به سمت بالا و سپس خارج کردن  قسمت پایینی آن از ریل ها آن را به صورت کامل از چهارچوب یا فریم خارج کرده و تمیز کاری را انجام دهید.

مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی

قیمت پنجره آلومینیومی کشویی

هزینه تهیه، نصب و اجرای پنجره آلومینیومی کشویی به عوامل مختلف و به صورت کلی به مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی مورد نظر بستگی دارد. از جمله عواملی نظیر؛ برند، شیشه مصرفی در پنجره، تعداد بازشو ها، حمل و نقل، موارد مربوط به نصب، نوع یراق آلات، میزان ارتفاع و عرض پنجره و … تماماً بر روی قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود. مواردی که به آنها اشاره شده همه بر روی قیمت تمام شده پنجره تاثیرگذار می باشد، اما نکته ای که نقش اصلی را ایفا می کند وزن پروفیل می باشد.

در واقع پروفیل و یراق آلاتی که برای پنجره های کشویی ساخته و پرداخته می شود با پنجره های تک حالته تفاوت داشته و همین تفاوت موجب می شود تا قیمت بالاتری در بین مدل های تک حالته و … پنجره های آلومینیومی داشته باشد. پروفیل هایی که برای پنجره های آلومنیومی کشویی در نظر گرفته می شود به واسطه طراحی منحصر به فرد خود از وزن بالاتری برخوردار بوده و همچنین یراق آلات مخصوص به آن نیز از سایر مدل ها نظیر تک حالته و … همانطور که اشاره شد از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

نکته ای که باید در رابطه با این نوع پنجره های آلومینیومی و قیمت آنها خدمت شما عرض کنیم این است که غلطک های این نوع پنجره با توجه به نقش اصلی در باز و بسته شدن پنجره ها تحت فشار وزن بازشو ها می باشند. بدیهی است که غلطک ها در صورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند می توانند ضمن عملکرد خوب و قابل قبول، طول عمر بالاتری داشته باشند.

بنابراین در صورتی که قیمت تمام شده برای شما کمی بالا بود تحت هیچ شرایطی از غلطک های ارزان قیمت و متفرقه برای پایین آوردن هزینه تمام شده، استفاده نکنید. طول عمر پایین، عملکرد ضعیف و در برخی از موراد تحمل نکردن وزن بازشو و ایجاد خطر از جمله مواردی به شمار می رود که این نوع غلطک ها می توانند برای شما به همراه داشته باشند و در بهترین شرایط هزینه های مازاد و در بدترین حالت خطراتی برای شما به همراه داشته باشند، بنابراین به این موضوع توجه کافی را داشته باشید.

انواع پروفیل مصرفی در پنجره آلومینیومی کشویی

از دیگر مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی می توان به انواع آنها که به دو دسته تک ریل و جفت ریل تقسیم می شوند اشاره داشت. این دو پروفیل در عین حال که تفاوت هایی با یکدیگر دارند شباهت هایی نیز داشته که در ادامه به آنها نیز اشاره خواهیم داشت. در رابطه با پنجره های آلومینیومی کشویی تک ریل باید گفت که نسبت به نوع دیگر خود یعنی جفت ریل از سطح مقطع عریض تر و عایقبندی بهتری برخوردار می باشد.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از جفت ریل این امکان برای شما فراهم خواهد بود که از دو بازشو استفاده کنید، موردی که در صورت استفاده از تک ریل امکان پذیر نخواهد بود. شباهتی که این دو نوع ریل های پنجره آلومینیومی کشویی با یکدیگر دارند امکان استفاده از شیشه های یک، دو و سه جداره برای آنها و همچنین استفاده از یراق آلات یکسان است. ناگفته نماند که قیمت این دو نوع پروفیل تک ریل و جفت ریل با یکدیگر تفاوت هایی دارد و این تفاوت، بالاتر بودن قیمت نوع تک ریل آن در مقایسه با نوع جفت ریل می باشد.

عایقبندی پنجره آلومینیومی کشویی

پنجره آلومینیومی کشویی نسبت به سایر مدل های این نوع درب و پنجره دوجداره یا سه جداره آلومینیومی از تفاوت هایی برخوردار بوده و از نظر عایقبندی به واسطه طراحی و مکانیزم یا عملکرد هنگام باز و بسته شدن لنگه ها از عایقبندی ضعیف تری برخوردار می باشد. در رابطه با طراحی و مکانیزم باز و بسته شدن این نوع پنجره ها صحبت شد و علت عایقبندی ضعیف تر آنها را نسبت به سایر مدل های پنجره های آلومینیومی این موارد خوانده شد.

در واقع با توجه به مشخصات پنجره های آلومینیومی کشویی، باز و بسته شدن آنها به وسیله غلطک هایی که در زیر آنها تعبیه شده، صورت میگیرد. بدیهی است که منافذ بین این قسمت وجود داشته که هوا می تواند از آن عبور و مرور داشته باشد. به همین خاطر عایقبندی به صورت 100% انجام نمی شود و کمی عایقنبدی ضعیف تری خواهد داشت. البته عایقبندی که در اینجا به آن ضعیف گفته می شود در مقایسه با سایر پنجره های قدیمی و … قوی تر بوده و میزان عایقبندی این نوع پنجره آلومینیومی با درصد قابل توجهی از پنجره های آهنی و به صورت کلی قدیمی، بالاتر خواهد بود. اما این موضوع نیز راه حل های مخصوص به خود را داشته و از نوار مویی می توان در حد فاصل لنگه تا فریم استفاده نمود تا درصد عایقنبدی را تا حد قابل قبولی افزایش دهد.