You are currently viewing برتری پنجره آلومینیومی ترمال بریک در برابر پنجره آلومینیومی نرمال

برتری پنجره آلومینیومی ترمال بریک در برابر پنجره آلومینیومی نرمال

در ادامه موضوع مقاله پیرامون تفاوت های پنجره آلومینومی ترمال بریک با نرمال لازم است تا به برخی از مزیت های پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بپردازیم. یکی از برتری های مهم این نوع درب و پنجره آلومینیومی در مقابل درب و پنجره آلومینیومی نرمال، صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد.

صرفه جویی در هزینه ها ناشی از اتلاف انرژی درب و پنجره آلومینیومی

به ساختار منحصر به فرد و مهندسی شده پنجره های ترمال بریک اشاره کردیم در واقع استفاده از دوجداره و قطع کردن این جداره ها به وسیله نوار پلی آمید این امکان را فراهم می کند تا با توجه به رسانا بودن آلومینیوم گرما و سرما و تا حد قابل توجهی صوت از پنجره ها عبور نکند. به همین علت برتری قطعی در این قسمت با پنجره آلومینیومی ترمال بریک است. این ویژگی با ثابت نگه داشتن دمای محیط داخل این امکان را فراهم می کند تا مصرف انرژی به حداقل رسیده و ضمن ایجاد آرامش و آسایش بتواند در هزینه های ناشی از مصرف انرژی نیز تا حد قابل توجهی صرفه جویی کند.

مقاومت بالا در مقابل عوامل بیرونی درب و پنجره آلومینیومی

یکی دیگر مزیت های پنجره های آلومینیومی ترمال بریک در مقابل پنجره آلومینیومی نرمال مقاومت بالاتر می باشد. هر دو این پنجره های آلومینیومی در مقابل عوامل بیرونی نظیر باد، گرد و غبار، فشار، ضربه، رطوبت، حرارت، سرما و … مقاومت خوب و بالایی دارند که این به لطف ویژگی های آلیاژ آلومینیوم می باشد. اما با توجه به پیچیده تر بودن و مهندسی خاصی که در طراحی پنجره ترمال بریک در نظر گرفته شده است این نوع پنجره ها در مقابل عواملی که به آن اشاره کردیم مقاومت بالاتر و خوبی به همراه دارند.

ویژگی مهم آلومینیوم سبک تر بودن آن به نسبت آهن و … می باشد. در واقع این مواردی که به آن اشاره شد همگی در عین وزن پایین این نوع متریال می باشد که خود بر جذابیت و پر طرفدار بودن این نوع درب و پنجره آلومینیومی می افزاید. اما با توجه به مقاومت هر دو این نوع درب و پنجره آلومینیومی در اینجا نیز به دلیل طراحی و ساختار پیچیده تر و مهندسی شده پنجره آلومینیومی ترمال بریک برتری با این نوع پنجره از نظر مقاومت در مقابل عوامل بیرونی که به آن اشاره شد، می باشد.

آب بندی بینظیر درب و پنجره آلومینیومی

از دیگر مزیت هایی که پنجره آلومینیومی ترمال بریک در مقابل پنجره آلومینیومی نرمال داشته و حائز اهمیت است آب بندی کامل و مقاومت بالای این نوع پنجره ها در مقابل ورود آب و گرد و غبار به محیط داخل می باشد. زندگی در کلان شهر ها با وجود آلودگی هوا و بروز بیماری های ناشی از آن اهمیت آب بندی درب و پنجره ها و سالم نگه داشتن محیط داخل را دو چندان می کند. از اینرو بسیاری از افرادی که به دنبال بازسازی یا تعویض پنجره های قدیمی خود هستند و این موضوع را نیز در چک لیست خود قرار داده و از اولویت های این دسته از افراد به شمار می رود. وجود نوار پلاستیکی دور تا دور پنجره ها باعث شده تا به هیچ عنوان گرد و غبار و رطوبت به داخل محیط راه پیدا نکند که این موضوع نیز همانند موارد قبلی بر اهمیت و مناسب بودن پنجره های آلومینیومی ترمال بریک نسبت به پنجره آلومینیومی نرمال می افزاید.

طول عمر و تنوع بالای رنگ درب و پنجره آلومینیومی

در رابطه با تفاوت های پنجره آلومینومی ترمال بریک با نرمال می توان به این موضوع اشاره کرد که در هر دو این نوع پنجره ها می توان از رنگ بندی نامحدود و متنوع با مقاومت بالا بهره برد. این ویژگی به لطف نوع رنگ آمیزی این نوع درب و پنجره های آلومینیومی امکان پذیر بوده و به همین منظور برتری این نوع پروفیل ها را به سایر پروفیل ها افزایش خواهد داد. نکته ای که در رابطه با این نوع رنگبندی و رنگ آمیزی می توان گفت بهره بردن از رنگ پودری و تکنولوژی الکترواستاتیک می باشد. در واقع در این روش با استفاده از پودر و جریان الکتریگی طی فرآیندی خاص رنگ آمیزی صورت میگرد.

این نوع رنگ آمیزی همانطور که در بخش های بالا نیز به آن اشاره شد از چند ویژگی مهم در درب و پنجره آلومینیومی برخوردار می باشد. اولین ویژگی مقاومت بسیار بالا در مقابل نور مستقیم خورشید و جلوگیری از زرد شدگی، رنگ پریدگی و …. می باشد. با استفاده از این تکنولوژی می توان مقاومت درب یا پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا نرمال را در مقابل؛ گرد و خاک، سائیدگی، خط و خش، ضربه و خوردگی و … افزایش داد که این امر هم در دراز مدت از نظر هزینه برای شما به صرف خواهد بود و هم با توجه به زیبایی چشم نوازی که به همراه دارد زیبایی بالایی را به همراه خواهد داشت. همینطور می توانید از ویژگی آنادایز نیز در این زمینه بهره مند شوید که تنها بر روی پروفیل های آلومینیومی امکان پذیر بوده و سایر پروفیل ها همچنین امکان را ندارند.

فرم پذیری فوق العاده در عین حفظ استقامت درب و پنجره آلومینیومی

فرم و شکل پذیری بالا در عین حفظ استقامت و کیفیت نیز یکی دیگر از مواردی به شمار می رود که پروفیل آلومینیومی ترمال بریک عملکرد بهتری نسبت به پروفیل آلومینیومی نرمال از خود نشان می دهد. نکته ای که در این رابطه لازم است تا به آن اشاره کنیم استفاده از این نوع پروفیل برای پنجره ها یا درب هایی با شکل های هندسی خاص می باشد. با توجه به نکته ای که ابتدای پاراگراف به آن اشاره کردیم با استفاده از این نوع پنجره ها و خاصیت بالای انعطافپذیری یا فرم گرفتن آنها شما قادر خواهید بود تا با حفظ کیفیت و استقامت مدل ها معمول بتوانید با همان فرم و استایل درب یا پنجره، پروفیل آلومینیومی ترمال بریک خود را داشته باشید.

این امر برای بسیاری از افرادی که خانه ها یا ساختمان های اداری یا تجاری با فرمی خاص ساخته اند اهمیت بالایی خواهد داشت که در عین حفظ کیفیت محصول دقیقاً فرم و شکل چارچوب محیط مورد نظرشان ایجاد شود. موضوعی که در اینجا مطرح است تفاوت استقامت این دو نوع از پنجره دوجداره آلومینیومی می باشد. در واقع پنجره آلومینیومی ترمال بریک با توجه به نوار پلی آمیدی که بین دوجداره خود دارد استقامت خود را در مقابل ضربه، فشار، باد و … بسیار بیشتر از نوع نرمال خود حفظ می کند و همین امر نیز یک برتری دیگر این نوع پنجره آلومینیومی ترمال بریک در مقابل پنجره آلومینیومی نرمال به شمار می رود.

تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با نرمال

نکته دیگری که در رابطه تفاوت این دو پنجره آلومینیومی باید به آن اشاره داشت بحث قیمت این دو محصول متفاوت از سری محصولات پنجره های آلومینیومی می باشد. در واقع پنجره های آلومینیومی ترمال بریک با توجه به ساختار و مهندسی که دارد و با توجه به استفاده از نوار پلی آمید بین دوجداره و … قیمت بالاتری به نسبت پنجره های آلومنیومی نرمال دارد.

طبیعی است با توجه به متریال و کیفیت و نوع ساختار و مهندسی که دارد هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد از اینرو برای کسانی که پروژه های بزرگ در دست داشته و بودجه محدودی نیز دارند پنجره های آلومینیومی نرمال پیشنهاد می شود. البته همانطور که مستحضر هستید و در بخش های مختلف در رابطه با تفاوت های پنجره آلومینومی ترمال بریک با نرمال به آن پرداختیم، تفاوت قیمت این دو نوع پنجره آلومینیومی بی دلیل نبوده و همین تفاوت قیمت می تواند در دراز مدت از نظر هزینه های ناشی از مصرف انرژی، تعمیر و نگهداری و … چندین برابر برای شما صرفه جویی و کاهش هزینه را به همراه داشته باشد.

  • سخن آخر

در این مقاله پیرامون مسئله تفاوت های پنجره آلومینومی ترمال بریک با نرمال که جای سوال برای بسیاری از افرادی که به دنبال تعویض یا بازسازی پنجره های قدیمی خود به همراه دارد مطالبی خدمت شما عرض شد. در ابتدای مقاله نیز توضیحاتی در رابطه با پنجره آلومینیومی ترمال بریک خدمت شما عزیزان عرض کردیم. نکته ای که در رابطه با تفاوت میان این دو پنجره وجود دارد و بحث و دغدغه اصلی بیشتر افراد به شمار میرود بحث قیمت این نوع پنجره ها مخصوصاً برای پروژه های عظیم می باشد. در بخش بالا به این موضوع اشاره شد که مهندسی این نوع پنجره ها به صورت کامل با پنجره نرمال تفاوت داشته و از این نظر در درجه بالایی قرار دارد.

وجود دو جداره و نوار پلی آمید دوخته شده و پانچ شده بین این دو جداره ها عادت یا خاصیت فلز آلومینیوم یعنی رسانایی بالا را کنترل می کند و همین امر موجب می شود تا بیش از 80% عایق بهتری به نسبت نوع نرمال خود باشد. عایقبندی حرارتی و دمایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک قابل قیاس با نوع نرمال این نوع پنجره های دوجداره و سه جداره آلومینیومی نبوده، اما از نظر آب بندی و رنگ آمیزی تقریباً در یک سطح قرار میگرند. در نتیجه در صورتی که به کیفیت، عایقبندی قوی و فوق العاده، امکان انتخاب رنگ متفاوت برای نمای داخلی و خارجی و سایر ویژگی های که در بالا به آن اشاره شد، اهمیت می دهید و از نظر قیمتی نیز با محدودیت بودجه رو به رو نیستید پنجره آلومینیومی ترمال بریک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

عایقبندی صوتی پنجره آلومینیومی ترمال بریک نیز همانند عایقبندی حرارتی درب و پنجره آلومینیومی به لطف نوار پلی آمیدی که بین دو جداره است از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار بوده و تا بیش از 80% عملکرد بهتری نسبت به پنجره ها آلومینیومی نرمال خواهد داشت. برای محیط های شلوغی که از آلودگی صوتی بالایی برخوردار می باشد این نوع پنجره های آلومینیومی ( ترمال بریک ) عملکرد قابل قبول تری به همراه دارد.

همچنین شما عزیزان در صورتی که نیاز به مشاوره در این زمینه داشته و سوالات بخصوصی در رابطه با تفاوت های پنجره آلومینومی ترمال بریک با نرمال یا اینکه چه نوع پنجره با چه مشخصاتی برای محیط مورد نظر شما مناسب تر است داشتید. می توانید با متخصصین ما در تماس باشید تا مشاوره های لازم را خدمت شما عزیزان ارائه دهند و بتوانید با بودجه مناسب و متناسب با شرایط و انتظارات خود بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.