You are currently viewing مزایا و معایب پنجره آلومینیومی کشویی

مزایا و معایب پنجره آلومینیومی کشویی

در این بخش در رابطه با مشخصات پنجره آلومینیومی کشویی لازم دانستیم تا با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد و توضیحاتی در رابطه با این نوع پنجره ها و مکانیزم حرکت یا باز و بسته شدن آنها مطالبی در رابطه با مزایا و معایب آنها و امکان انتخاب پنجره دوجداره آلومنیومی خدمت شما عرض کنیم.

مزایای پنجره آلومینیومی کشویی:

  • مناسب بودن این نوع پنجره های آلومینیومی کشویی برای مکان هایی با فضای محدود به جهت باز و بسته شدن لنگه پنجره از اصلی ترین مزیت آن به شمار می رود.
  • در کنار آن سهولت در باز و بسته شدن آن نیز به واسطه در یک راستا بودن باز و بسته شدن آن نیز یکی دیگر از مواردی به شمار می رود که می توان به آن اشاره داشت.
  • حالت باز و بسته شدن این نوع پنجره آلومینیومی باعث شده تا بیشترین استفاده و به نوعی محبوب ترین در بین سایر مدل ها باشد و برای اتاق های کوچک با فضایی بسیار محدود و همچنین سرویس های بهداشتی و … بیشترین استفاده را داشته باشد.
  • آسیب نرساندن و محافظت از پرده های پنجره از دیگر مزیت هایی به شمار می رود که می توان به آن اشاره نمود. با توجه به نوع باز و بسته شدن نه زحمتی برای جلو یا عقب کشیدن پرده به جهت آسیب نرسیدن به همراه دارد و نه باعث خرابی یا پاره شدن آن خواهد شد که در نوع خود یکی از موارد مهم برای برخی از خریداران به شمار می رود.
  • مناسب برای فضای آشپزخانه در صورت کمبود یا محدودیت در فضا و همچنین به جهت گردش هوای بهتر از بالکن یا محیط بیرون پنجره، یک ویژگی مهم و کاربردی این نوع پنجره ها به شمار می رود.
  • در رابطه با قیمت این نوع پنجره ها توضیحاتی در بخش های بالا عرض شد ولی در اینجا می توان قیمت متوسط این نوع پنجره ها را به نوعی مزیت آن نسبت به سایر مدل ها و متریال ها دانست.
  • نصب توری پلیسه نیز یک ویژگی یا امکانی است که در اختیار فرد قرار میگیرد.
  • پنجره های آلومینیومی کشویی، ابعاد های بزرگ را به راحتی، در امن ترین و بالاترین حد ممکن پشتیبانی خواهد کرد.
  • امکان قرار دادن بازشویی مخفی در بخش فیکس پنجره آلومینیومی کشویی به منظور سهولت در تمیزکاری نیز از دیگر مزیت ها یا امکاناتی است، که این نوع پنجره در اختیار شما قرار می دهد به شمار میرود.

معایب:

  • عایقنبدی ضعیف تر همان موردی بود که در بالا به آن اشاره شد اما باید توجه داشت که این مورد نیز قابلیت حل شدن یا بهتر بگوییم بهتر کردن داشته و می توان از نوار های مویی برای آن استفاده نمود.
  • تمیز کاری سخت نسبت به سایر مدل های این نوع پنجره به نوعی می تواند نقطه ضعف یا مشکل برای این پنجره به شمار بیاید.
  • مناسب نبودن برای مکان هایی با گرد و غبار و آلودگی صوتی بالا یکی دیگر از نقاط ضعف این نوع پنجره آلومینیومی به شمار می رود.
  • برای عرض پنجره ها نیز محدودیت هایی وجود دارد و آن هم حداقل عرض به میزان 1 متر برای پنجره می باشد.

سخن آخر

در این مقاله به مشخصات پنجره های آلومینیومی کشویی و جنبه های مختلف مربوط به این نوع پنجره اشاره و پرداخته شد. این نوع پنجره آلومینیومی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم و توضیحات در رابطه با مزایا و معایب، نوع عایقبندی، طراحی و … خدمت شما ارائه شد. اما همانطور که در اوایل مقاله به آن اشاره کردیم استفاده از این نوع پنجره ها کاملاً انتخابی سلیقه ای بوده و در صورتی که نیاز به فضای بیشتری هم باشد مدل دو لنگه بازشو می تواند این نیاز شما را کاملاً برطرف کند.

مهمترین ویژگی که این نوع پنجره آلومینیومی را نسبت به سایر مدل ها محبوب تر و پر مصرف تر کرده است نوع باز و بسته شدن خطی آن می باشد. این نوع باز و بسته شدن ضمن صرفه جویی در فضای جلوی پنجره این امکان را برای کسانی که دارای محدودیت فضا هستند مهیا کرده است تا بتوانند حداکثر استفاده را با یک مدل کاربردی از سری مدل های این نوع پنجره ها داشته باشند.

نکته دیگری که باید خدمت شما عرض کنیم این است که تیم ما این امکان را برای شما مهیا کرده است تا بتوانید با تماس و مشورت با متخصصین ما با توضیح دادن شرایط، انتظارات و میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید بهترین پیشنهاداتی متناسب با شرایط خود از ما دریافت کنید. بنابراین در صورتی که قصد بازسازی پنجره قدیمی یا تعویض پنجره قدیمی خود را با پنجره های آلومینیومی کشویی دارید می توانید با متخصصین ما در تماس بوده و بهترین تصمیم را با هزینه ای مناسب و درست داشته باشید.