You are currently viewing رگلاژ کردن پنجره دوجداره

رگلاژ کردن پنجره دوجداره

نکات و فاکتور‌هایی که در خصوص رگلاژ کردن پنجره دوجداره به آن‌ ها می پردازیم، صرفاً جهت بالا بردن اطلاعات و آگاهی شما در این زمینه می‌باشد. اگر قصد بازسازی پنجره‌های قدیمی یا تعمیرات و رگلاژ آنها را دارید بهتر است علاوه بر کمک گرفتن از متخصصان با تجربه، اطلاعاتی نیز در این زمینه داشته باشید.

تعمیرات و رگلاژ کردن پنجره دوجداره UPVC

امروزه با بالا رفتن قیمت‌ های مربوط به انرژی‌ های مصرفیt بسیاری از افراد سعی در کاهش و به نوعی بهینه کردن و صرفه جویی در مصرف انرژی را دارند. به همین دلیل روز به روز به تعداد افرادی که  به استفاده از پنجره‌های دوجداره روی می‌آورند. و اقدام به بازسازی یا تعویض پنجره‌های دوجداره می‌کنند. بیشتر می‌ شود.

علت این امر نیز مشخص است. پنجره‌های دوجداره UPVC نسبت به پنجره‌ های قدیمی مزیت‌های فراوانی دارند. یکی از مهمترین مزایای آنها عایق بندی خوب و سطح بالای این نوع پنجره‌ ها می‌ باشد.

تعمیرات پنجره دوجداره

اهمیت نیاز به تعمیر یا رگلاژ گردن پنجره بعد از مدتی استفاده و این موضوع که در چه زمان باید اقدام به تعمیر یا رگلاژ کردن پنجره ها کرد، بالاست. در ابتدا باید گفت که پنجره دوجداره upvc بعد از مدتی یا در صورت انجام نشدن نصب اصولی یا حتی استفاده از یراق آلات نامرغوب ممکن است. در حالتی قرار گیرد که احتیاج به رگلاژ کردن پنجره‌ یا تعمیر آن باشد.

با کمی توجه و آنالیز عملکرد باز و بسته شدن پنجره‌ ها می‌توان متوجه شد که آیا پنجره نیاز به تعمیر یا رگلاژ شدن دارد یا خیر.

تعمیر پنجره های دوجداره

موارد مهم در نگهداری پنجره‌های دوجداره

همواره سوالی که از سوی مشتریان با متخصصین ما مطرح می‌شود. در رابطه با چگونگی نگهداری بهتر از پنجره‌های دوجداره upvc و کاهش هزینه‌ های نگهداری در رابطه با رگلاژ کردن یا تعمیر آنها است. برخی از حل‌ هایی که با استفاده از آن می توان مدت زمان استفاده مفید از پنجره‌ها را افزایش داده عبارتند از:

  • تمیز کردن منظم پنجره های دوجداره و یراق آلات آنها
  • مراقبت از پنجره و بازشوها در شرایط جوی نا مساعد
  • یراق آلات مصرفی در پروفیل پنجره
  • باز و بسته نکردن بیش از حد معمول و مورد نیاز پنجره ها
  • و …

توجه ویژه به موارد فوق نیاز به تعمیر و نگهداری مرتب و در بازه‌ های زمانی کوتاه مدت را بطور چشمگیری کاهش خواهد داد.

یراق الات مصرفی در پروفیل پنجره

کیفیت یراق آلات مصرفی اهمیت فراوانی دارد و در همان ابتدا باید به آن توجه کافی را داشته باشید. یراق آلات مصرفی در پنجره‌ های دوجداره هرچه با کیفیت‌ تر انتخاب شوند. خرابی یا احتیاج به تعمیر کمتری به نسبت یراق آلات ارزان و بی کیفیت خواهند داشت. نکته دیگری که باید به آن توجهی ویژه داشته باشید محکم کردن دستگیره‌ ها در صورت شل شدن یا لق زدن می‌باشد.

تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره

مزایای رگلاژ کردن پنجره

یکی از مهمترین و به نوعی کلی‌ترین مزیتی که می‌توان با رگلاژ کردن پنجره‌ها به دست آورد. بازگشت پنجره به حالت اولیه و استاندارد خود می‌باشد. در واقع با رگلاژ کردن تمامی ایرادات پنجره برطرف می شود. همین امر به شما این امکان را خواهد داد که پنجره دوجداره خود را در استاندارد‌ترین حالت ممکن داشته باشید.

رگلاژ کردن پنجره به عملکرد درست یراق آلات کمک کرده و همین امر باعث می‌شود. تا بهترین عملکرد را از یراق آلات داشته و بتوانید بدون گیر کردن یا سفت بسته شدن. یا هر نوع مشکل دیگری لنگه بازشو پنجره‌ های دوجداره upvc خود را باز و بسته کنید.

رابطه بین عایق بندی و رگلاژ

یکی از مزیت‌های رگلاژ کردن پنجره‌های دوجداره یا تعمیر آنها برطرف کردن نقص‌هایی در زمینه عایق بندی پنجره می‌باشد. زیرا از دلایل اصلی که افراد اقدام به بازسازی یا تعویض پنجره‌های قدیمی خود می‌گیرند. عایق بندی این نوع پنجره‌های دوجداره می‌باشد.

از این طریق می‌ توانند ضمن حفظ دمای محیط داخل و حذف صدا‌های محیطی از اتلاف انرژی نیز جلوگیری کنند. علاوه بر تمامی این مسائل کاهش هزینه‌ های ناشی از مصرف انرژی را نیز داشته باشند.

عایق بندی و رگلاژ پنجره های دوجداره UPVC

رگلاژ کردن قطعات پنجره دوجداره

یکی از بخش های اصلی رگلاژ پنجره ها، تعمیر قطعات مصرفی در آنها می‌ باشد. در واقع اصول رگلاژ کردن پنجره نیز بر همین اساس می‌باشد. با تعمیر قطعات پنجره‌ ها به نوعی عملکرد پنجره را بهینه کرده و به نوعی عملکردی صد در صدی را می‌توانید از پنجره داشته باشید.

به عنوان مثال یکی از مهمترین قطعات یا بهتر بگوییم یراق آلاتی که بر روی پروفیل‌ها سوار می‌شود.، و نقش مهم و کلیدی دارند لولا‌های نصب شده بر روی پروفیل و لنگه‌ها می‌ باشد. لولا‌ها با توجه به وزن ابعاد و … پروفیل باید مشخص کند که در چه فاصله‌ ای پیچ شود.

مشخص کردن جای پیچ های لولا ها

مشخص کردن جای پیچ‌های لولا‌ها یکی از مهمترین پارامتر‌ها و نکاتی می‌باشد که باید به آن توجه نمود. چرا که در صورت درست پیچ نشدن و رعایت فاصله درست عملکرد لولا‌ها بعد از مدتی با مشکل مواجه خواهد شد. در امر رگلاژ کردن پنجره‌ ها می‌توانید به این مسائل نیز رسیدگی کرده و مشکلات آنها را با تنظیم و در صورت لزوم نصب لولای جدید در جای مشخص و درست انجام دهید.

رگلاژ قطعات پنجره دوجداره

شیشه ها

شیشه‌ های مصرفی در پنجره‌ها به نوعی بخش مهمی از تعادل پنجره دوجداره را به عهده دارند. در امر عایق بندی نیز شیشه ها بسیار موثر و تاثیرگذار بوده و همین امر باعث می‌شود. تا هنگام نصب دقت بالایی را لازم داشته باشد. حساسیت در شیشه‌ های استفاده شده در پنجره‌های دوجداره بسیار بالا است.

لازم است مراقبت های لازم در خصوص شیشه ها انجام شود تا آسیبی به آنها وارد نشود و به صورت درست سر جای خود قرار گیرند. به عنوان مثال گوشه‌های این نوع پنجره‌ها بسیار حساس بوده و همین حساسیت باعث می‌شود تا در صورت کوچکترین ضربه شیشه‌ها خرد شوند.

مزایای رگلاژ پنجره دوجداره

استفاده از آچار آلن برای رگلاژ کردن

یکی از ابزار‌های مخصوص رگلاژ کردن پنجره دوجداره upvc آچار آلن می‌باشد. تمامی نصاب‌ها یا متخصصینی که در این امر تخصص و تجربه لازم را دارند برای رگلاژ کردن پنجره از این نوع آچار استفاده خواهند کرد.

استفاده از آچار آلن نیازمند تخصص و اطلاعات تخصصی می‌باشد. هر نوع اقدام با استفاده از این نوع ابزار برای رگلاژ کردن پنجره نیازمند اطلاعات کافی و تخصصی در این زمینه است. تا به صورت تخصصی عمل رگلاژ کردن پنجره با استفاده از آچار آلن انجام شود. با استفاده از این نوع ابزار می‌ توانید به راحتی یراق آلات و قطعات را رگلاژ یا تنظیم کنید.

رگلاژ پنجره های کشویی

این کار معمولاً توسط دو متخصص انجام می‌شود. زیرا تنظیم کردن پنجره های کشویی کار سخت تری به نسبت سایر پنجره‌ها است. در نتیجه به طبع آن هزینه بالاتری نیز برای شما به همراه خواهد داشت. ناگفته نماند که جای نگرانی نبوده و این تفاوت قیمت فاحش و چشمگیر نیست.

تنظیم پنجره‌های دوحالته upvc

یکی از ایرادات اصلی این نوع پنجره‌ها یراق آلات آن‌ها بوده و متخصص باید یراق آلات مناسب و ابزار آلات مناسب را در اختیار داشته باشد. باز و بسته کردن بیش از حد پنجره‌ها و همینطور درست باز و بسته نکردن آنها یکی از عواملی می‌باشد. که باید به آن توجه لازم را داشت. در صورتی که بخواهید از هزینه های اضافی یا نگهداری جلوگیری کنید. باید پنجره‌ها را به درستی باز و بسته کنید.

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که انتخاب یراق آلات با کیفیت نیز در به تعویق افتادن خرابی و جلوگیری از هزینه‌های نگهداری نظیر رگلاژ بسیار موثر می‌باشد. اما هرچه کیفیت یراق آلات نیز بالا باشد باز هم احتیاج به رگلاژ خواهند داشت. این امر جزء یکی از مسائلی به شمار می‌ رود که نمی توان آن را انکار نمود و باید به آن توجه داشت.

سخن آخر

توجه داشته باشید این مقاله و راه کار‌هایی که ارائه شدند صرفاً جهت بالا بردن اطلاعات شما در این زمینه بود. از رگلاژ کردن پنجره به دست خودتان یا افراد غیر متخصص جداً خودداری کنید. چرا که ممکن است آسیب‌هایی به پنجره و یراق آلات برسد. که جبران کردن آن مشکل یا در بیشتر مواقع برای شما هزینه‌ های بالایی را به همراه داشته باشد.