You are currently viewing درب آلومینیومی محوری یا پیوت

درب آلومینیومی محوری یا پیوت

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با درب آلومینیومی محوری یا پیوت همانند مقالات قبلی که در رابطه با پنجره آلومینیومی، پنجره آلومینیومی ترمال بریک و بازسازی پنجره قدیمی خدمت شما عزیزان ارائه شد، مطالبی ارائه دهیم. در ادامه در رابطه با این نوع درب آلومینیومی و کاربرد های آن توضیحاتی عرض خواهیم کرد تا با توجه به شرایط و انتظاراتی که از درب و پنجره آلومینیومی دوجداره خود دارید بتوانید بهترین و مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

درب لولا محوری یا پیوت یکی از محصولاتی به شمار می رود که معمولاً در خانه هایی با معماری مدرن و خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع درب با توجه به ظرافتی که در طراحی خود دارد حس لوکس بودن به فضای خانه القا کرده و در برخی از موارد نیز استفاده از آن به کارایی محیط می افزاید و این خود به تنهایی یکی از مزیت های این نوع درب آلومینیومی به شمار می رود. همانطور که اشاره شد طراحی این نوع درب آلومینیومی به گونه ای است که حتی در ابعاد بزرگ نیز می تواند ظرافت در طراحی و کارایی خود را حفظ کند.

درب آلومینیومی

همه ما با درب های بازشو لولایی آشنایی داریم و کم بیش به طراحی آن دقت کرده ایم که معمولاً 2 الی 3 لولا بسته به وزن و طراحی درب در سمت چپ یا راست آن قرار دارد. طریقه باز و بسته شدن آن را نیز مشاهده کرده ایم که تنها به یک سمت تنها باز و بسته میشوند. اما درب های محوری یا پیوت به این شکل نبوده و می تواند به شکل محوری باز و بسته شود. این نوع درب آلومینیومی در نگاه اول، هنگام باز و بسته شدن مخاطب را کمی به تامل وا میدارد، چرا که باز و بسته شدن و حرکت درب به صورت محوری خواهد بود و قابلیت جا به جایی دارد. نقطه اتصالی که نقشی شبیه به لولا برای این نوع درب آلومینیومی بازی میکند در واقع قسمتی از فریم اصلی بوده و چند سانتی متری نیز با آن فاصله دارد و به نوعی انگار درب به هیچ نقطه ای اتصال ندارد.

چگونگی عملکرد درب آلومینیومی محوری

برخی از افراد زمانی که برای بار اول با این نوع درب های آلومینیومی رو به رو می شوند دچار تردید خواهند شد که آیا تعادل و ایمنی این نوع درب آلومینیومی پایدار است یا خیر؟ در جواب این سوال باید یگوییم که این نوع درب با توجه به طراحی که دارند شاید در نگاه اول متعادل به نظر نرسند اما با گذر زمان و نگاهی عمیق تر به نحوه عملکرد آن متوجه خواهید شد که حتی در صورتی که درب ها خیلی بزرگ باشند، باز تعادل مناسبی بین چهارچوب و درب برقرار است که آن را جذاب و عجیب خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد این نوع درب ها از لولایی که در انتهای چهارچوب قرار داشته باشد بهره نبرده و محوری چرخشی دارد که دقیقاً همان نقطه اتصالی است که چند سانت با خود فریم فاصله دارد. این نوع درب های آلومینیومی در نگاه اول نظر را به خود جلب می کنند و زمانی که مخاطب اسم آن را برای اولین بار میشنوند سوالاتی نظیر درب آلومینیومی محوری یا پیوت چیست؟ تعادل آن به چه شکل است؟ و … ایجاد برای مخاطب ایجاد می شود.

درب آلومینیومی محوری یا پیوت

در واقع طراحی این نوع درب همانطور که در بالا به آن اشاره شد به شکلی انجام شده تا در بهترین حالت تعادلی خود قرار داشته باشد. بالانس بودن درب های محوری یکی از اصل ها مهم و اساسی است که طراحی این نوع درب ها بر پایه آن انجام شده است. اینکه محور چرخش درب در کجا قرار داشته باشد به وزن و ابعاد آن مربوط است اما فاصله ای که از لبه برای آن در نظر گرفته می شود اندازه تقریبی 33% می باشد.

قیمت درب آلومینیومی پیوت یا محوری

تعیین قیمت این نوع درب آلومینیومی همانند سایر محصولات نظیر پنجره آلومینیومی یا پنجره آلومینیومی ترمال بریک که در امر بازسازی پنجره قدیمی یا … استفاده می شود نیز به عوامل و فاکتور های مختلفی بستگی دارد. شما می توانید با مشاورین ما در تماس باشید و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت کنید. ابعاد، شرایط، متریال مورد نظر و هر انتظاری که درب آلومینیومی محوری یا پیوت مورد نظرتان دارید را بیان کنید تا مشاورین ما با توجه به این موارد و پارامتر ها راهنمایی ها و پیشنهاد هایی متناسب با شرایطتان به شما ارائه دهند. قیمت نهایی نیز با بازدید از محیط و نهایی شدن نوع متریال درب، خودکار یا اتوماتیک بودن یا نبودن و ابعاد و … مشخص شده و به اطلاع شما خواهد رسید.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با درب آلومینیومی محوری یا پیوت توضیحاتی ارائه شد. در رابطه با نوع عملکرد و مکانیزم، ساختار، مزیت، محدودیت ها و متریال هایی که می توان برای این نوع درب ها در نظر داشت نیز مطالبی خدمت شما عزیزان ارائه شد. به این نکته اشاره کردیم که برترین مزیت این نوع درب های آلومینیومی عدم محدودیت در میزان اندازه یا ابعاد آنهاست و دومین مزیت مهم در بین مزیت های فراوان آنها مناسب بودن برای فضاهای محدود می باشد. لوکس بودن و مدرن بودن این نوع درب های آلومینیومی باعث شده تا از این نوع سازه در بسیاری از طراحی های لوکس و مدرن استفاده شود و در بین طراحان داخلی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. در آخر در صورتی که قصد نصب و اجرای این نوع درب با شرایط خاص در محیط مورد نظر خود هستید می توانید با مشاورین ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را خدمت شما عزیزان ارائه دهند.