You are currently viewing تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال چیست؟

تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال چیست؟

در این مقاله قصد داریم به یکی از سوالات پرتکرار در رابطه با درب و پنجره‌های آلومینیومی یعنی تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال بپردازیم.. این سؤال برای بسیاری از افرادی که قصد بازسازی یا تعویض پنجره‌های قدیمی خود را دارند، مطرح است.

همانطور که در مقاله‌های قبل نیز به آن اشاره داشتیم، این دو مدل از درب و پنجره آلومینیومی، تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته که در ادامه به تمامی آنها خواهیم پرداخت. همچنین به شبهات و سؤالاتی که در این زمینه برای شما عزیزان پیش آمده پاسخ می‌دهیم.

ویژگی‌های پنجره آلومینیومی ترمال بریک

قبل از هر چیز و توضیح دادن در رابطه با تفاوت‌ پنجره ترمال بریک با نرمال لازم است تا توضیحاتی در رابطه با پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک خدمت شما عرض کنیم. ابتدا جهت آشنایی مشخصات و ویژگی‌های این نوع از درب و پنجره آلومینیومی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا دید کلی در این زمینه داشته باشید.

  • مقاومت در برابر رطوبت، گرد و غبار

به صورت کلی پنجره‌های آلومینیومی سالهاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند. علت این موضوع هم ویژگی های مهم و منحصر به فرد آنها است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پنجره‌ها که در وهله اول مورد توجه افرادی که قصد تعویض پنجره‌های قدیمی خود را دارند قرار میگرد، مقاومت بالای این فلز یا متریال در مقابل رطوبت، گرد و غبار و … است.

همانطور که مستحضر هستید برخی از مناطق یا شهرها به دلیل آب و هوا و به صورت کلی موقعیت جغرافیایی که دارند از آب و هوای مرطوب یا شرجی برخوردار هستند.

فلزاتی مثل آهن در مقابل این نوع آب و هوا به مرور زمان دچار تغییرات شده و افت کیفیت و خرابی خواهند داشت. زنگ زدگی درب و پنجره آهنی یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی است که در مناطق شرجی یا مرطوب به سراغ درب یا پنجره شما می‌آید.

پس درب و پنجره آلومینیومی از نوع ترمال بریک یا نرمال، یکی از انتخاب‌های معقول و مقرون به صرفه برای ساکنین این شهرها است. چرا که این متریال در مقابل رطوبت بالا و شرایط محیطی گوناگون مقاومت بالایی داشته و می‌تواند یکی از گزینه‌های درست و مناسب به شمار بیاید.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک نیز یکی از انواع پنجره های آلومینیومی بوده که از هر نظر چه طراحی چه متریال تغییرات و تقویت هایی بر روی آن اعمال شده است. همانطور که از نام این نوع پنجره آلومینیومی مشخص است نامی که برای در نظر گرفته از کارایی و اتفاق هایی که در روند طراحی و تولید آن انجام شده، وام گرفته است. ترمال بریک به معنی شکست حرارت بوده و بیانگر اصلاح یکی از عیوب یا بهتر است بگوییم نقاط ضعف پنجره های آلومینومی نرمال ( عبور حرارت یا رسانایی بسیار بالا ) می باشد.

یکی از مواردی که در رابطه با طراحی بینظیر و هوشمندانه پنجره های ترمال بریک لازم است تا بگوییم همین مورد، یعنی عبور ندادن جریان الکتریکی و گرما یا سرما از خود است. پنجره های آلومینیومی نرمال این نقطه را داشتند و همین امر موجب میشد تا بسیاری از افرادی که به دنبال عایقبندی بالا و … باشند این نوع متریال را در انتخاب های خود قرار ندهند.

پنجره آلومینومی ترمال بریک با طراحی منحصر به فرد و کاربردی که دارد به خوبی اتفاقات جوی شامل، گرما، سرما، رطوبت، گرد و غبار و … را از محیط داخل جدا میکند. همچنین یکی از مزیت ها یا تفاوت هایی که با پنجره های آلومینیومی نرمال دارد عایقبندی صوتی 100% بیشتر است. عایقبندی صوتی بالای این محصول از سری محصولات درب و پنجره آلومینیومی در واقع به نوع طراحی و استفاده از نوار پلی آمید که بین دو جداره قرار دارد، برمیگردد.

همانطور که اشاره شد این نوع پنجره آلومینیومی ( ترمال بریک ) از دوجداره خارجی و داخلی تشکیل شده و این دوجداره با استفاده از یک نوار از جنس پلی آمید که به جداره پنجره توسط دستگاه ها و ماشین آلات مخصوص دوخته شده است. با این کار همانطور که قبل تر به آن اشاره ای کوتاه داشتیم، یکی از نقاط ضعف اصلی پنجره آلومینیومی نرمال برطرف شد.

با گرما یا سرما در محیط بیرون به هیچ عنوان جداره داخلی دستخوش تغییرات نخواهد شد و نه دمایی از دست خواهد داد و دمایی خواهد گرفت و این یعنی عایقبندی 100% که برای اکثر افرادی که قصد بازسازی یا تعویض پنجره های قدیمی خود را دارند، در درجه اول اهمیت داشته و در نظر گرفته می شود. عایقبندی پنجره های ترمال بریک تنها از نظر دما نبوده و از نظر عایقبندی صوتی نیز در حد بالایی قرار خواهد گرفت.

  • رنگبندی

ناگفته نماند که رنگبندی این نوع درب و پنجره آلومینیومی با توجه به فرآیند خاصی که دارد به مرور زمان دچار رنگ پریدگی و زرد شدن در اثر تابش نور مستقیم خورشید نخواهد شد. جدا از مقاومت در مقابل نور مستقیم خورشید، رنگ این نوع درب و پنجره آلومینیومی در مقابل گرد و غبار و به صورت کلی شرایط نامساعد جوی نیز مقاوم است.

رنگبندی این نوع پنجره آلومینیومی ترمال بریک جدا از تنوع بالایی که دارد، قابلیت دیگری را نیز به واسطه طراحی خاص خود  فراهم می‌کند و آن هم استفاده از دو رنگ متفاوت در جداره‌ها است.

همانطور که اشاره شد طراحی این نوع درب و پنجره به شکلی بوده که از دو جداره داخلی و خارجی تشکیل شده است. با استفاده از یک نوار پلی‌آمید که توسط دستگاه‌ها به جداره‌ها پانچ و دوخته شده از یکدیگر جدا می‌شوند. به همین منظور می‌توان هر جداره را به رنگ‌های مختلف درآورد.

همین موضوع کمک می‌کند تا در صورتی که به دنبال رنگی خاص برای درب یا پنجره خود برای دیزاین فضای داخلی هستید و در عین حال نمای بیرونی باید نیز رنگ دیگری داشته باشد بتوانید از این ویژگی استفاده کنید.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا پنجره آلومینیومی نرمال؟

در بالا توضیحاتی در رابطه با پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک خدمت شما ارائه شد و نوع ساختار، طراحی و کارایی این نوع پنجره‌ها را به صورت مختصر و مفید خدمت شما ارائه کردیم. در این بخش قصد داریم تا به مقایسه و بیان تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال بپردازیم.

در ابتدا باید گفت که پنجره آلومینیومی ترمال بریک و پنجره‌های آلومینیومی نرمال در ظاهر یکی بوده و تشخیص آن برای افراد معمولی دشوار است. از این رو ظاهر این نوع پنجره‌های آلومینیومی با یکدیگر کاملاً یکسان بوده و تفاوتی در آن‌ها دیده نخواهد شد.

از نظر عایقبندی صوتی و حرارتی هر دو این پنجره ها از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در برابر صوت و دما عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

تفاوتی که بین این دو پنجره آلومینیومی وجود دارد میزان عملکرد آنهاست. پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک با توجه به ساختار دو بخشی که دارند؛ می تواند در مقابل گرما و صوت از خود عملکرد بسیار بالاتری را نسبت به نوع نرمال نشان دهند.

در رابطه با ساختار و طراحی منحصر به فرد پنجره ها آلومینیومی ترمال بریک به اختصار در بخش بالایی توضیحاتی عرض کردیم. به این موضوع اشاره کردیم که این نوع پنجره ها با توجه به طراحی خود از دو جداره داخلی و خارجی تشکیل شده و بین آنها یک نوار پلی آمید تعبیه و دوخته شده تا از رسانایی بین دو جداره جلوگیری شود.

ضمن این ویژگی بتواند تا حد قابل توجهی به نسبت پنجره آلومینیومی نرمال عایق صوتی بهتری باشد و آلودگی صوتی محیط اطراف را بیش از 80% بیشتر از پنجره های آلومینیومی نرمال کاهش دهد. رسانا بودن بالای آلیاژ آلومینیوم سبب شده تا این پنجره های آلومینیومی نرمال نتوانند عایق خوبی برای حرارت باشند. چرا که این نوع پروفیل به صورت یک تکه ساخته می ش