بازسازی پنجره دوجداره

هرآنچه که باید درباره بازسازی پنجره دوجداره بدانیم

امروزه بازسازی پنجره دوجداره و نوسازی بافت‌های قدیمی امری رایج و بدیهی شده که صنعت درب و پنجره را به ساخت نوعی پروفیل به نام پروفیل بازسازی ترغیب نموده است که مناسب برای ساختمان‌هایی با پنجره‌های قدیمی و فرسوده است.

هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید پنجره‌های قدیمی خود را با پنجره دوجداره upvc تعویض کنید دو روش برای شما وجود دارد.

  1. یکی از این روش‌ها تعویض پنجره قدیمی با upvc به وسیله تخریب می‌باشد به صورتی که پنجره‌های قدیمی شما به طور کامل از جای خود برداشته می‌شود و فریم آهنی مخصوص پنجره‌های دوجداره در چارچوب موردنظر کار می‌شود و بعد از اعلام ابعاد به تولیدی و ساخت پنجره دوجداره upvc، نصاب پنجره اقدام به عملیات نصب می‌کند.
  2. در روش دوم عملیات نصب بدون تخریب گچ و نما انجام می‌شود و هیچ آسیبی به ساختار محیط وارد نمی‌گردد. دلیل این موضوع استفاده از پنجره‌هایی با پروفیل بازسازی می‌باشد که در اصطلاح جهت تعویض پنجره قدیمی بدون تخریب طراحی شده‌اند و مقاومت به مراتب بالاتری نسبت به پنجره‌های معمولی دوجداره دارند.
بازسازی پنجره دوجداره

کدام روش جهت تعویض پنجره‌ دوجداره مناسب‌تر است؟

در روش اول زحمت و زمان مورد نیاز برای تعویض و بازسازی پنجره دوجداره با آهنی با upvc به مراتب بیشتر است و بازده و نتیجه کار کمتر از حالت دوم می‌باشد، زیرا در روش دوم هم نصاب تسلط بیشتری در عملیات تعویض دارد و بازدهی کار خیلی بهتر از روش اول می باشد و دلیل آن ساختار پروفیل‌های بازسازی است که فریم آهنی را کاملا پوشش می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که روش اولی که ذکر کردیم برای استفاده در ساختمان‌های نوساز کاربردی است ولی برای تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره مسلما روش دوم بهتر است.

سوالات خود در مورد بازسازی پنجره دوجداره را با ما در میان بزارید

طبیعتا در روشی که تخریب کامل برای نصب و بازسازی پنجره دوجداره انجام شود وقت و انرژی بیشتری مورد نیاز است. ضمن اینکه حتی هزینه ها نیز ممکن است افزایش یابند.

بنابراین استفاده از پروفیل بازسازی ضمن داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، راحت تر بوده و مقاومت و عایق بندی بالاتری هم به ارمغان می آورد.

 
مدت زمان انجام کار به دلیل نداشتن تخریب و بنّایی، سهولت نصب و اجرا در بازسازی و نصب پنجره UPVC، بسیار کوتاه بوده و تنها در چند ساعت انجام خواهد شد. ( نهایتا ۲۴ ساعت ) . بیشتر زمان صرف درآوردن پنجره‌های قبلی از قاب می‌شود و مدت زمان کمتری طول میکشد تا پنجره دوجداره مورد نظر در محل مورد نظر قرا بگیرد و محکم شود و در آخر مواردی همچون محکم کردن پیچ‌ها و عایق بندی نهایی انجام می‌شود.

برای نصب پنجره  upvc با استفاده از قاب بازسازی ، باید از پروفیل مناسب با برند پنجره استفاده شود. برای مثال از پروفیل بازسازی وین تک برای پنجره دوجداره وین تک استفاده شود.

کیفیت ساخت، ابعاد و ضخامت پروفیل بازسازی و برند آن در قیمت پروفیل بازسازی پنجره تاثیر گذارند، و باید توجه داشت که با توجه به نقش زیرساختی و مهم پروفیل بازسازی در مقاومت و کارایی و عایق بندی ، بهتر است از پروفیل با کیفیت و اصل استفاده شود.

تعویض پنجره‌های قدیم در بازسازی پنجره‌ ها کار سختی نبوده و احتیاج به مصالح ساختمانی و یا تخریب ندارد. بعد از خارج کردن لنگه‌ها و شیشه‌های پنجره‌ی قدیمی دور فریم با فرز بریده می‌شوند تنها قاب پنجره باقی می‌ماند، پنجره قدیمی را خارج کرده و پنجره دوجداره UPVC را روی قاب پنجره قدیمی نصب می‌شود و با استفاده از پیچ‌های مخصوص محکم می‌شود برای درزگیری و عایق کردن نقاط متصل شده از نوعی چسب مخصوص استفاده میشود و کاربرد خمیر درزگیری برای آب بندی ،درزگیری و … سودمند است.