You are currently viewing انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی

انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی

همانطور که مستحضرید از سالیان دور پنجره های آلومینیومی مورد استفاده قرار میگرفت. این نوع درب و پنجره به دلیل داشتن مزیت های فراوانی که به همراه داشتند مورد مصرف قرار میگرفتند. در این مطلب در مورد انواع سیستم بازشو پنجره آلومینیومی صحبت خواهیم کرد.

به عنوان مثال از قدیم تا به امروز از این نوع درب و پنجره برای مکان هایی که از رطوبت بالایی برخوردار بوده یا به اصطلاح شرجی محسوب می شدند، با توجه به مقاومت بالای این نوع فلز در برابر رطوبت در نظر گرفته میشد. از قدیم تا به امروز درب و پنجره های آلومینیومی تغییرات مهم و اساسی داشته و قابلیت های این نوع پروفیل درب و پنجره تقویت و در برخی از موارد قابلیت هایی اضافه نیز شده است. از اینرو پروفیل های آلومینیومی امروزی به دلیل ارتقا در طراحی و امکانات بسیار محبوب و مورد استفاده تر از نسل های قبلی خود هستند.

همانطور که در توضیحات بالا نیز به آن اشاره شد این نوع پروفیل درب و پنجره با توجه به محبوبیت و ارتقاع کیفیت و دسترسی های خود از سیستم های بازشو متعددی برخوردار بوده که در ادامه به انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی خواهیم پرداخت و تک به تک مورد بررسی قرار میدهیم. قبل از اینکه سراغ انواع بازشو های پنجره آلومینیومی برویم لازم است تا در رابطه با دو نوع کلی آن توضیحاتی خدمت شما عرض کنیم. به صورت کلی پنجره آلومینیومی دو نوع کلی نرمال و ترمال بریک داشته که از نظر مشخصات فنی و ساختاری با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

در نوع نرمال پنجره های آلومینیومی پروفیل به صورت یک پارچه بوده و تقریباً مشابه پروفیل های آلومینیومی قدیمی می باشند. این نوع پروفیل ها بسته به نوع بازشو، مورد نظر از عایقبندی معمولی برخوردار بوده و می توانند جوابگو شرایطی معمول باشند. اما در صورتی که به دنبال عایقبندی قوی و طراحی بروز و هوشمند هستید باید به سراغ پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بروید. این نوع پنجره ها بر خلاف پنجره های آلومینیومی نرمال دو تکه بوده و از دو جداره خارجی و داخلی تشکیل شده و بین این دو جداره نیز نوار پلی آمید قرار داده شده تا از رسانا بودن این فلز جلوگیری به عمل بیاید و عایقبندی حرارتی، صوتی و … در بهترین حالت خود عمل کند.

انواع سیستم بازشو پنجره آلومینیومی

در بخش های قبلی نکاتی کلی در رابطه با تاریخچه و خواص و انواع مدل های پنجره های آلومینیومی خدمت شما عزیزان توضیحاتی عرض شد. در این بخش قصد داریم تا به انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی که موضوع اصلی بحث نیز می باشد، بپردازیم و تمامی حالت ها را مورد بررسی قرار دهیم. این توضیحات به صورت کوتاه و مختصر خدمت شما عرض خواهد شد و صرفاً به منظور آشنایی و آگاهی شما با انواع بازشو ها می باشد.

سیستم بازشو سیستم بازشو پنجره آلومینیومی تک حالته

در این نوع بازشو ها همانطور که از نام آن مشخص است، بازشو تنها بر روی یک لنگه و با استفاده از لولا به صورت عمودی تا شعاع 180 درجه باز و بسته خواهد شد. این مدل ساده ترین نوع در بین انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی به شمار رفته و در عین حال یکی از چند بازشو پر مصرف و کاربردی در بین سایر بازشو های این نوع پنجره های دوجداره به شمار می رود.

سیستم بازشو سیستم بازشو پنجره آلومینیومی دو حالته

نوع بعدی از انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی نوع بازشو دو حالته می باشد. این سیستم از بازشو تک حالته محبوبیت بیشتری داشته و بیشتر مورد مصرف قرار میگیرد. نکته ای که در رابطه با این نوع بازشو ها مهم بوده و علت محبوبیت آن است حرکت در محور افقی و عمودی می باشد. این نوع بازشو ها برخلاف بازشو های تک حالته با استفاده از یک دستگیره هم می توانند در محور عمودی باز و بسته شوند و هم می توانند به صورت افقی باز و بسته شوند. با این وجود این نوع بازشو یکی از پر طرفدار ترین ها در بین سایر مدل ها به شمار می رود.

بازشو های ریلی یا کشویی در سیستم بازشو پنجره آلومینیومی

از انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی می توان به بازشو ها ریلی یا کشویی اشاره داشت که در یکی از مقاله ها به صورت کامل و مفصل مدل ها، مزایا و معایب آن را برای شما عزیزان شرح داده ایم و به جهت آشنایی بیشتر با این سیستم بازشو از سری مدل های پنجره های آلومینیومی می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. دو مدل قبلی که خدمت شما عرض کردیم باز و بسته شدنشان با سیستم ریلی یا کشویی کاملاً متفاوت بود و همین امر اولین تفاوت بین این دو مدل بازشو پنجره های آلومینیومی به شمار می رود.

مدل کشویی از سری مدل های بازشو در پنجره های آلومینیومی یکی دیگر از پرفروش ها محسوب می شود. سهولت در استفاده، باز و بسته شدن آسان، عدم مزاحمت و هرگونه آسیب به پرده ها هنگام باز و بسته شدن و از همه مهمتر مناسب بودن برای محیط هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستند از مزایای مهم پنجره های آلومینیومی کشویی به شمار می رود. این نوع پنجره های آلومینیومی همانطور که از نامگذاری آنها مشخص است به صورت موازی بر روی یک ریل در حرکت بوده و باز و بسته می شوند.

  • بازشو های آکاردئونی

همانطور که مستحضرید مدل آکاردئونی یکی دیگر از انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی به شمار می رود که در برخی از ویلاها مورد استفاده قرار میگرند. مزیت این نوع بازشو ها عایقبندی مناسب و باز و بسته شدن زیبا و منحصر به فرد می باشد. این نوع پنجره ها همانطور که از نام آنها مشخص است به صورت آکاردئونی و به صورت صفحه روی صفحه قرار خواهند گرفت. متخصصین این نوع بازشو پنجرهای آلومینیومی را همانند یک دیوار عایق توصیف می کنند که قابلیت کنار رفتن به طرفین را دارا می باشد. همانطور که اشاره شد از این مدل اکثراً در ویلا ها استفاده می شود و یکی از موارد محبوب برای همچین مکان هایی به شمار میرود.

  • مدل فولکس واگنی

مدل فولکس واگنی یکی دیگر از انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی به شمار میرود که در دسته بازشو های کشویی و ریلی قرار گرفته و همانند نام ماشینی که بر روی آن قرار داده شده باز و بسته می شود. در واقع این نوع بازشو ها با استفاده و الگو گرفتن از نوع باز و بسته شدن ماشین فولکس واگن و به صورت ریلی عمل میکنند. ناگفته نماند که استفاده از این مدل خاص در بین افرادی که قصد تعویض یا بازسازی پنجره های خود و جایگزین پنجره های آلومینیومی به جای آنها را دارند، محبوبیت نداشته و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مدل فرانسوی

مدل فرانسوی نیز از دیگر بازشو های مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی به شمار می رود و همانند مدل آکاردئونی بیشتر برای ویلا ها و پنجره هایی که رو به حیاط و فضای سبز رو به بیرون قرار دارند در نظر گرفته می شوند. سیستم باز و بسته شدن این مدل به این صورت است که دو لنگه به صورت کنار هم در نظر گرفته می شود و همچنین دستگیره های آنها رو به روی یکدیگر طراحی و تعبیه می شود. مدل فرانسوی همانند برخی از مدل هایی که در بالا به آن اشاره شد، مدل خاصی به شمار رفته و در هر جا و مکانی مورد استفاده نمیگیرد. بنابراین استفاده از این نوع سیستم بازشو برای پنجره های آلومینیومی متداول نمی باشد.

  • مدل سایبانی

مدل سایبانی در بین بازشو های موجود از جمله سیستم هایی به شمار می رود که در موارد خاص مورد استفاده قرار میگیرند. اگر به دنبال پنجره ای کاربردی و مناسب برای حمام، دستشویی یا زیرزمین خود هستید این مدل می تواند یکی از گزینه های مناسب به شمار برود. پنجره های سایبانی به این دلیل برای حمام و دستشویی مناسب هستند که هم دید را به داخل محدود میکنند و هم می توانند در ابعاد کوچک نیز ساخته، نصب و اجرا شوند. یکی دیگر از کاربرد هایی که این نوع بازشو ها دارند استفاده از آنها در واحد های، مسکونی، تجاری، اداری و … که در ارتفاع بالا هستند می باشد. مدل سایبانی رو به بیرون باز و بسته می شوند و به نوعی از ورود باد و باران به داخل محیط به واسطه طراحی خود جلوگیری می کنند.

  • مدل کلنگی

این مدل نیز از انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی به شمار رفته که همانند اسمی که برای آن در نظر گرفته شده قابلیت باز و بسته شدن از بالا و پایین را داشته و برای محیط هایی نظیر راه پله و سرویس بهداشتی در نظر گرفته می شود.

  • مدل محوری

یکی دیگر از مدل های خاص و جذاب در بین بازشو های پنجره های آلومینیومی مدل محوری می باشد. این مدل نیز همانند برخی دیگر از مدل هایی که به آن اشاره شد، مدلی خاص به شمار رفته که بر روی یک محور دایره ای شکل میچرخد و باز و بسته می شود. از این مدل با توجه به انعطاف در ساخت و پرداخت پنجره های آلومینیومی، در مدل های دایره ای شکل می توان استفاده نمود. پنجره هایی خاص مثل مدل های دایره ای برای باز و بسته شدن با استفاده از مدل محوری می توانند جلوه ای مدرن و شیک و زیبا به محیط شما ببخشند.

  • سخن آخر

در این مقاله به انواع سیستم های بازشو پنجره های آلومینیومی اشاره شد و توضیحاتی در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. توضیحاتی که خدمت شما ارائه شد به صورت مختصر و مفید بود و تنها به منظور آشنایی با کاربرد هرکدام از این بازشو ها بود. استفاده از هرکدام از این بازشو ها تنها به سلیقه شما بستگی ندارد چرا که برخی از این سیستم های بازشو قابلیت استفاده در برخی از مکان ها را نداشته و به همین منظور با متخصصین این امر مشورت های لازم را انجام دهید.

شما می توانید با متخصصین ما در تماس باشید و توضیحات لازم را در رابطه با بودجه ای که در نظر گرفته اید، شرایط، انتظارات، سلیقه و … خود به کارشناسان ما ارائه دهید. کارشناسان ما با توجه به مکان و نوع بازشویی که مناسب برای محل مورد نظر است و همچنین با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته شده است بهترین پیشنهاد و مناسبترین آن را خدمت شما عزیزان ارائه میدهند تا ضمن هزینه ای متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید بتوانید بالاترین و بهترین استفاده را نیز از پنجره خود داشته باشید.

در آخر نیز لازم است تا دو مرتبه به این موضوع اشاره شود که پنجره های آلومینیومی با توجه به قابلیت ها و خواص متعددی که دارند و همچنین با توجه به وزن و طراحی که از آن برخوردار هستند از قیمت بالاتری نسبت سایر پنجره های دوجداره برخوردار می باشد. ناگفته نماند با توجه به مزیت هایی که به دنبال دارد از لحاظ هزینه های ناشی از مصرف انرژی و نگهداری یا تعمیرات تا حد قابل توجهی برای شما به صرفه بوده و از هزینه های اضافی جلوگیری می کنند.