You are currently viewing امنیت پنجره دوجداره آلومینیومی

امنیت پنجره دوجداره آلومینیومی

امنیت پنجره دوجداره آلومینیومی از مهم‌ترین فاکتورها برای هر فردی که قصد تعویض پنجره قدیمی یا تعویض پنجره قدیمی و جایگزین کردن پنجره دوجداره آلومینومی را دارد بحث امنیت این نوع پروفیل‌ها است.

این نوع پروفیل‌ها همانطور که در قبل نیز مواردی در این باره به آن اشاره شد و به چند نمونه از موارد امنیتی در رابطه با این نوع پروفیل‌های پنجره دوجداره آلومینیومی مطرح شد، این نوع درب و پنجره دوجداره از شاخصه‌های امنیتی خوبی برخوردار هستند که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

امنیت پنجره دوجداره آلومینیومی

اما قبل از اینکه به این شاخصه‌ها اشاره داشته باشیم لازم است تا به شما عزیزانی که قصد بازسازی پنجره های دوجداره قدیمی خود را دارید و به دنبال پروفیل مناسب هستید این موضوع را گوشزد کنیم. توجه به مسائل امنیتی در رابطه با پنجره‌ای که تهیه می‌کنید در اولویت قرار دارد و باید به آن توجهی ویژه داشت. در صورتی که به آن بی‌توجهی صورت شود در واقع مصداق بارز هدر دادن پول، انرژی و وقت محسوب می‌شود.

سطح امنیت پروفیل پنجره دوجداره آلومینیومی چقدر است؟

پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی بخاطر دوجداره بودن شیشه‌ها و وجود داشتن گاز آرگون بین دو شیشه که سبب عایق‌بندی صوتی و حرارتی می‌شود؛ شکستن و تخریب آن کار دشوار و پر سر صدایی است. یعنی حتی اگر سارق موفق به شکستن شیشه خارجی شود جدا از سر و صدای و زحمت زیادی که برای شکستن آن باید بکشد، شیشه دیگری نیز وجود دارد که باید این پروسه برای شکستن آن نیز تکرار کند تا دستیابی به محیط داخل میسر شود.

به همین منظور از طریق شکستن شیشه پنجره‌های دوجداره در موارد کمی می‌توان موفق به وارد شدن به حریم داخل شد. در صورتی که شیشه ضخامت بالایی داشته و از مقاومت خوبی برخوردار باشد این کار در اکثر مواقع تقریباً غیر ممکن و پر زحمت است.

عوامل مؤثر در امنیت پنجره دوجداره آلومینیومی چیست؟

  • ضد سرقت

جدا از این مسائل پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی از مقاومت بالایی در مقابل ضربه برخوردار است. همین امر باعث شده تا به راحتی نتوان به وسیله تخریب اقدام به سرقت و وارد شدن به حریم داخل خانه یا اداره کرد.

امنیت پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

مورد دیگری که در رابطه با این نوع درب و پنجره وجود دارد، دسترسی ندادن برای باز کردن و استفاده از ابزار آلاتی برای سرقت از قسمت خارجی پنجره است. به این صورت تمامی راه‌های نفوذ از جداره خارجی به داخل بسته شده و امکان نفوذ از خارج وجود نداشته باشد.

قفل چند نقطه در امنیت پنجره دوجداره آلومینیومی

این قابلیت از دیگر مواردی است که برای پنجره های دوجداره آلومنیومی تعبیه می‌شود. این قابلیت باعث شده تا امنیت تا حد بالایی افزایش یافته و تامین شود. قفل‌هایی که برای این نوع پنجره‌های دوجداره تعبیه شده از داخل با استفاده از اهرمی عمل خواهند کرد. قفل‌ها در سرتاسر قاب پروفیل قرار خواهند گرفت تا چندین نقطه درگیر باشد و امکان نفوذ به حداقل برسد.

در آخر شما عزیزان را به مطالعه مقاله مزیت های درب و پنجره دوجداره آلومینیومی دعوت مینمایم.