You are currently viewing مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل و کامل، به بررسی مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی بپردازیم تا با این نوع پروفیل‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

کسب اطلاعات در این حوزه برای بازسازی پنجره‌های قدیمی خود به کار شما خواهد آمد. چون در این صورت می‌توانید بهترین متریال را با توجه به بودجه و انتظارات خود انتخاب کنید.

استحکام پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

این نوع پروفیل از مقاومت بالاتری نسبت به سایر مواد مانند: چوب، آهن و uPVC برخوردار است. این ویژگی باعث شده تا آن را اغلب با متریال‌هایی از جنس فایبر گلس و فولاد مقایسه کنند چون توان رقابت با این نوع متریال‌ها را دارد.

با توجه به استحکام و مقاومت بالای این نوع متریال می‌توان به مزیتی که نسبت به فولاد و فایبرگلس دارد، یعنی قیمت مناسب‌تر اشاره داشت. در پروژه‌های عظیم و صنعتی یا حتی برای ادارات و فضاهای مسکونی استفاده از این نوع متریال با توجه ویژگی‌هایی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. همین دلیل است که استفاده از این نوع متریال و انتخاب آن را روز به روز بیشتر کرده و در میان کسانی که قصد بازسازی پنجره‌های قدیمی یا تعویض پنجره‌های خود را دارند از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

  • مقاومت در برابر آتش سوزی

از این مسائل که بگذریم پروفیل آلومینیومی در مقابل آتش‌سوزی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این مزیت نیز امتیاز دیگری در مقابل سایر رقبا برای این نوع درب و پنجره دوجداره به شمار می‌رود. چون در رابطه با حفظ ایمنی محیط نقش مهمی را ایفا می کند.

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

در رابطه با مقاومت در برابر رطوبت نیز باید گفت که این نوع درب و پنجره‌ها در مقایسه با رقبای خود نظیر فایبرگلس و فولاد ضد زنگ حرفی برای گفتن دارد. از این نظر نیز امتیاز خوبی از سمت کارشناسان این حوزه دریافت می کند که خود با توجه به قیمت بالای رقبایی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • پوشش اکسید بر روی درب و پنجره

نکته‌ای که در رابطه با این نوع درب و پنجره لازم است تا به آن اشاره شود استفاده از پوشش اکسید بر روی آن است. پوشش اکسید به جهت بالا بردن میزان مقاوت در مقابل عوامل خارجی نظیر خوردگی، رطوبت و مواد شیمیایی انجام می‌شود. بخاطر همین است که از این نوع پروفیل‌ها برای درب‌های خارجی و بیرونی استفاده می‌شود. چرا که عمر طولانی و مقاومت بالا و هزینه مناسبی را به همراه دارد و انتخابی عالی برای درب‌های خارجی به شمار می رود.

مقاومت در مقابل رطوبت، خوردگی و خط و خش از جمله مزیت‌های غیر قابل انکار این پروفیل در مقایسه با رقبایش نظیر چوب و آهن است.

مورد دیگری که لازم است تا در رابطه با مقوله استحکام این نوع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی خدمت شما عزیزان عرض کنیم نسبت وزن به استحکام بالای این نوع پروفیل‌ها است. در واقع ورق آلومینیومی نازک با توجه به استحکام بالایی که دارد می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در مقایسه با سایر متریال‌ها ایجاد کند.

همین امر موجب می‌شود تا در مقایسه با آهن از وزن کمتر از نصف و استحکام دو برابر یا حتی بیشتر برخوردار باشد. در پروژه‌های کوچک و بزرگ این موضوع می‌تواند هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی پایین آورده و کارایی را بسیار بالا ببرد.

نصب آسان پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

به این موضوع اشاره شد که از ویژگی‌های بارز این نوع درب و پنجره‌ها استحکام بالا در عین سبکی است. وزن پایین و سبک این نوع پروفیل‌ها موجب سهولت در نصب و اجرای آن نیز می‌شود. بدیهی است زمانی که چهارچوبی از جنس آلومینیوم را بخواهیم نصب و اجرا کنید به نفرات و زحمت کمتری بواسطه وزن آن احتیاج است. همین امر نه تنها سهولت نصب را به همراه دارد بلکه سرعت فرآیند اجرا این نوع پروفیل‌ها را نیز  بالا می‌برد. این موضوع خود به تنهایی یکی دیگر از مزیت‌های مهم این نوع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی به شمار می‌رود.

  • هزینه و پروسه نگهداری پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

در رابطه با هزینه‌های مربوط به پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی لازم است تا چند نکته را متذکر شویم. قبل از هر چیز باید گفت که این نوع پروفیل‌ها یکی از آسان‌ترین پروسه و فرآیندهای حفظ و نگهداری را نسبت به سایر رقبای خود دارد. در حقیقت نیازی نیست تا مراتب و فرآیند خاصی را به صورت دوره‌ای یا مرتب برای آن در نظر بگیرید.

برای نگهداری این نوع پروفیل می‌توانید از یک اسفنج مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید. همین برای عمل تمیزکاری و نگهداری این نوع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی کافی است.

نکته‌ای که به اشتباه برخی از افراد به آن اشاره می‌کنند موضوع نقاشی یا رنگ آمیزی این نوع پروفیل به صورت دوره‌ای است. باید گفت که نیازی به هیچگونه رنگ‌آمیزی یا نقاشی این نوع پروفیل نبوده  چون به صورت معمول رنگ این نوع متریال درب و پنجره دوجداره تثبیت شده است. یا بهتر گوییم رنگ آن‌ها ثابت بوده و به مرور زمان و طی عوامل محیطی خارجی و … دچار مشکل نخواهد شد و برای تمیزکاری و حفظ آن تنها استفاده از اسفنج مرطوب کفایت می کند.

  • رنگ‌بندی پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

این نوع پروفیل تنوع بی‌نظیری در رنگ‌بندی و طرح، مخصوصاً در نوع آنادایز شده آن دارد. نکته‌ای که در این زمینه وجود داشته و لازم است تا به آن اشاره داشت امکان انتخاب بیش از 100 رنگ برای پروفیل های آلومینیومی است.

یکی از امکانات پروفیل‌های پنجره‌های ترمال بریک، انتخاب رنگ‌های متنوع برای جداره خارجی و داخلی این نوع پروفیل است. همین امر باعث می‌شود تا نظر بسیاری از افرادی که قصد بازسازی پنجره‌های قدیمی خود یا تعویض پنجره‌های قدیمی خود و انتخاب پروفیل‌های جدید را دارند نظرشان به این نوع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی جلب شود.

  • انتخاب رنگ

می‌توانید با انتخاب رنگ‌های متنوع و ترکیب آن با طرحی از جنس چوب در نمای خارجی خانه یا اداره، نمایی جذاب را برای نمای بیرونی محل مورد نظر خود به ارمغان بیاورید. این موضوع یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع درب و پنجره دوجداره به شمار می‌رود و امتیاز ویژه‌ای برای این نوع پروفیل‌ها به همراه دارد.

رنگ‌بندی پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

همچنین با توجه به نکته‌ای که در رابطه با ثابت بودن رنگ این نوع پروفیل‌ها به آن اشاره شد به صورت طولانی مدت از این نوع درب و پنجره‌ها بدون بروز مشکلی می‌توان استفاده نمود. رنگ آمیزی به صورت پودری یکی از پوشش‌های بسیار مقاوم، شکیل و با دوامی بوده که برای پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود.

این نوع از رنگ‌آمیزی با استفاده از جریان الکتریکی انجام می‌شود. در این مدل رنگ به صورت پودری بر روی سطح مورد نظر ریخته خواهد شد. سپس با اعمال جریان قوی الکتریکی و در نهایت قرار گرفتن در معرض آب با دمای بالا رنگ بر روی پروفیل اعمال خواهد شد. رنگ آمیزی پروفیل به وسیله این روش می‌تواند پوششی مات با زیبایی بسیار زیادی را همراه داشته باشد.

در کنار این موارد با استفاده از فرآیند متفاوت رنگ‌آمیزی پودری مقاومت و عمر طولانی مدتی برای پوشش پروفیل ایجاد می‌شود. فرآیند رنگ‌آمیزی به دلیل استفاده از جریان الکتریسته به رنگ پودری به بافت آلومینیوم چسبده و به سختی از آن کنده یا پاک می‌شود. به همین علت بر طولانی بودن طول عمر و دوام رنگ پروفیل افزوده می‌شود.

مزایای استفاده از پلی آمد در پنجره‌های ترمال بریک

استفاده از پلی آمید بین دو جدار نقش بسیار مهمی را در پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک ایفا می‌کند. این نوار نه تنها در تقویت میزان عایق‌بندی پروفیل درب و پنجره دوجداره آلومینیومی موثر است، بلکه این امکان را خواهد داد تا دوجداره بیرونی و خارجی به صورت کامل از یکدیگر جدا شوند. در واقع آلومینیوم همانطور که مستحضر هستید یک فلز رسانا بوده و جریان الکتریکی و دما را به خوبی از خود عبور می دهد.

این ویژگی در صورتی که از نوار پلی‌آمید در آن استفاده نشده باشد می‌تواند یک عامل مضر به شمار برود. در برخی از موارد نیز می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. اما در صورتی که در درب و پنجره دوجداره آلومینیومی از نوار پلی آمید استفاده شود، تفکیک به صورت کامل انجام خواهد شد. این تفکیک مزیت‌هایی را به دنبال دارد یکی از این مزیت‌ها امکان استفاده از دو جنس، رنگ یا بافت متفاوت در جداره خارجی یا داخلی می‌شود. شما می‌توانید از رنگ‌های متفاوت یا انتخاب بافت‌های متفاوت برای جداره داخلی یا خارجی استفاده کنید. هرکدام از این جداره‌ها را نیز با توجه به سلیقه و شرایطی که دارید به صورت مجزا انتخاب کنید.

در آخر شما عزیزان می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما از مشاوران تانسو به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.